KudoZ home » English to Polish » Religion

potent, pomee and quadrate

Polish translation: krzyż kulowy


06:08 Jun 28, 2007
English to Polish translations [PRO]
Religion / types/shapes of crosses
English term or phrase: potent, pomee and quadrate
The four cross shapes that were chosen, potent, pomee, quadrate and Celtic came from a larger pool of crosses.
Agnieszka Zaremba
United States
Polish translation:krzyż kulowy
Explanation:
powinno być cross pommée

to jest croix pommée
http://fr.wikipedia.org/wiki/Projet:Blasons/Meubles#Croix
a to cross pommée
http://tinyurl.com/2ukxwm
a wśród tych krzyży jest krzyż kulowy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzyż_heraldyczny
A tu cross pommée w rysunkach:
http://tinyurl.com/3ca3sz
W istocie są to trzy pytania. Każdy z nas udzielił Ci prawidłowej odpowiedzi na jedno. Ciekawe, jak rozdzielisz punkty nie rozdzielająć pytań? :-)
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
To jest jedyna poprawna odpowiedz wiec postanowilam tutaj przydzielic 4 punkty. Potent cross to krzyz laskowany a nie jerozolimski, a quadrate cross to rodzaj krzyza heraldycznego, ktory w centralnej czesci ma umieszczony kwadrat z widocznym skrzyzowaniem linii (nie znam jego nazwy, ale to nie chodzi o krzyz grecki)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1krzyż kulowy
IwonaASzymaniak
3 +2krzyż grecki
Andrzej Mierzejewski
4 +1poniżej
Monika Rozwarzewska


Discussion entries: 1





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
poniżej


Explanation:
To są właściwie trzy osobne pytania...
potent - krzyż jerozolimski


Monika Rozwarzewska
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak
2 hrs
  -> dziękuję. Ciekawe, co teraz zrobi askerka mając trzy odpowiedzi ;-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
quadrate cross
krzyż grecki


Explanation:
chyba o to chodzi:
Wikipedia EN:
Greek cross: Also known as the crux immissa quadrata. Has all arms of equal length.

Wikipedia PL:
Grecki: Znany także jako crux immissa quadrata lub krzyż Pachomiusza. Wszystkie ramiona krzyża są równe. Jest to również jeden z najbardziej znanych symboli przedchrześcijańskich

Linki za chwilę.




--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2007-06-28 07:18:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Cross
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzyż

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak
2 hrs
  -> :-)

agree  Monika Rozwarzewska: zgadza się
2 hrs
  -> :-)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
krzyż kulowy


Explanation:
powinno być cross pommée

to jest croix pommée
http://fr.wikipedia.org/wiki/Projet:Blasons/Meubles#Croix
a to cross pommée
http://tinyurl.com/2ukxwm
a wśród tych krzyży jest krzyż kulowy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzyż_heraldyczny
A tu cross pommée w rysunkach:
http://tinyurl.com/3ca3sz
W istocie są to trzy pytania. Każdy z nas udzielił Ci prawidłowej odpowiedzi na jedno. Ciekawe, jak rozdzielisz punkty nie rozdzielająć pytań? :-)


IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Grading comment
To jest jedyna poprawna odpowiedz wiec postanowilam tutaj przydzielic 4 punkty. Potent cross to krzyz laskowany a nie jerozolimski, a quadrate cross to rodzaj krzyza heraldycznego, ktory w centralnej czesci ma umieszczony kwadrat z widocznym skrzyzowaniem linii (nie znam jego nazwy, ale to nie chodzi o krzyz grecki)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Rozwarzewska
15 mins
  -> dzięki :)