KudoZ home » English to Polish » Religion

a priory of the Augustinian order

Polish translation: Augustianie


16:20 Mar 12, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Religion
English term or phrase: a priory of the Augustinian order
Czyj to klasztor? Słowniki podają tylko: Augustianów, za to w googlach mnóstwo kościołów i klasztorów Augustynów. Czy to jest jednak niepoprawna forma?
allp
Poland
Polish translation:Augustianie
Explanation:
http://www.zakony.pl/index.php?c=2&n=&ni=2&m=&w=0&k=m&np=Zak...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Augustianie
http://www.augustianie.pl/
Selected response from:

Agnieszka Hamann
Poland
Grading comment
Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5klasztor augustianów lub augustiański
Danuta Loetz
3 +1Augustianie
Agnieszka Hamann
3przeorat AugustianówTLUMACZ77


Discussion entries: 1





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
a priory of the augustinian order
Augustianie


Explanation:
http://www.zakony.pl/index.php?c=2&n=&ni=2&m=&w=0&k=m&np=Zak...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Augustianie
http://www.augustianie.pl/


    Reference: http://www.augustianie.pl/
Agnieszka Hamann
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
8 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a priory of the augustinian order
przeorat Augustianów


Explanation:
czyli całość duchownych tego kościoła.
http://je.pl/seoc
przeorat to również z drugiej strony (ale tu chyba akurat nie ten kontekst)- okres sprawowania władzy przez przeora, np za przeoratu Józefa Seretiusa
http://je.pl/0qu3

TLUMACZ77
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: dzięki, ale tym razem zdecydowanie chodzi o klasztor, problemem byli augustianie/augustyni :)


1 day19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
a priory of the augustinian order
klasztor augustianów lub augustiański


Explanation:
to jest jedyna poprawna forma odnosząca się do zakonu opartego na regule św. Augustyna; pisownia dużą literą, jeśli mówimy ogólnie np. o zakonie, natomiast małą literą jeśli odnosimy się do konkretnych zakonników - czasem niełatwo rozstrzygnąć, ale przeważnie członków bractw zakonnych piszemy małą literą;
googlowi "Augustyni" są tutaj formą niepoprawną, chyba że chodzi o liczbę mnogą imienia Augustyn

Example sentence(s):
  • augustianin, augustianie: zakon augustianów, kościół Augustianów
  • augustianka, augustianki; zakon augustianek
Danuta Loetz
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: zasada też przy okazji została rozpracowana: http://www.proz.com/kudoz/2471288 Dzięki :)