KudoZ home » English to Polish » Religion

Unitarian (church, faith)

Polish translation: Kościół unitariański


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Unitarian church
Polish translation:Kościół unitariański
Entered by: lim0nka

22:10 Mar 3, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Religion
English term or phrase: Unitarian (church, faith)
nazwa wiary/religii/kosciola
Lota
United States
Kościół unitariański
Explanation:
KOŚCIÓŁ UNITARIAŃSKI zrzesza wyznawców religii niedogmatycznej, liberalnej, wyrastającej z doświadczeń tolerancji, humanizmu, racjonalizmu religijnego oraz swobodnego poszukiwania prawdy, wolności i sprawiedliwości.
Kościół jest wolną wspólnotą wyznaniową o zasięgu międzynarodowym, typu kongregacyjnego, o charakterze pluralistycznym i demokratycznym - obejmującą osoby wyznające unitariańskie zasady i idee religijne.

Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Tnank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Kościół unitariański
lim0nka
4Kościół Unitariański . unitariańska wiara
bartek


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
unitarian (church, faith)
Kościół unitariański


Explanation:
KOŚCIÓŁ UNITARIAŃSKI zrzesza wyznawców religii niedogmatycznej, liberalnej, wyrastającej z doświadczeń tolerancji, humanizmu, racjonalizmu religijnego oraz swobodnego poszukiwania prawdy, wolności i sprawiedliwości.
Kościół jest wolną wspólnotą wyznaniową o zasięgu międzynarodowym, typu kongregacyjnego, o charakterze pluralistycznym i demokratycznym - obejmującą osoby wyznające unitariańskie zasady i idee religijne.




    Reference: http://www.uu.jest.pl/info.htm
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tnank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MonikaSojka
3 mins

agree  Adam Zakrzewski
4 mins

agree  Anna Bittner
18 mins

agree  leff
2 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
unitarian (church, faith)
Kościół Unitariański . unitariańska wiara


Explanation:
... tradycji trzeźwego myślenia i tolerancji, która zresztą żywo rozwijała się poza granicami Polski jako Kościół Unitariański, który istnieje do ...
www.racjonalista.pl/pdf.php/s,905

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 44