KudoZ home » English to Polish » Science

sodium acetic acid

Polish translation: octan sodu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sodium acetic acid / sodium acetic
Polish translation:octan sodu
Entered by: Przemysław Szkodziński

05:01 Oct 28, 2002
English to Polish translations [PRO]
Science
English term or phrase: sodium acetic acid
chemicals
Renata Rogoz
octan sodu
Explanation:
"...przez ogrzewanie mieszaniny wodorotlenku sodu z octanem sodu: NaOH + CH 3 COONa..."

www.nsw.hoga.pl/chemia/labolat.asp

Jest kilka takich stron, można sprawdzić po składzie chemicznym.

Sodium Acetic Acid (CH 3 COONa)
Selected response from:

Przemysław Szkodziński
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sod kwas octowy ---tlumaczone jako nie bedace w polaczeniu chemicznym
Teresa Goscinska
3 +1octan soduPrzemysław Szkodziński


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
octan sodu


Explanation:
"...przez ogrzewanie mieszaniny wodorotlenku sodu z octanem sodu: NaOH + CH 3 COONa..."

www.nsw.hoga.pl/chemia/labolat.asp

Jest kilka takich stron, można sprawdzić po składzie chemicznym.

Sodium Acetic Acid (CH 3 COONa)

Przemysław Szkodziński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 382

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: = "octan sodowy", inaczej "sodium acetate" (wzór cząsteczkowy się zgadza ale bez spacji CH3COONa); http://ptcl.chem.ox.ac.uk/MSDS/SO/sodium_acetate.html
3 hrs
  -> Thank you

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sod kwas octowy ---tlumaczone jako nie bedace w polaczeniu chemicznym


Explanation:
Jezeli jest to jeden zwiazek to sie to nazywa po angielsku sodium acetate czyli wlasnie octan sodu.

Nie rozumiem dlaczego nie uzyto tu nazwy angielskiej sodium acetate

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723