KudoZ home » English to Polish » Science

jizz

Polish translation: ogolne wrazenie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:jizz
Polish translation:ogolne wrazenie
Entered by: Piotr Kurek

21:02 Jan 13, 2003
English to Polish translations [PRO]
Science / birdwatching
English term or phrase: jizz
tak to definiuje New Oxford:
[among birdwatchers and naturalists]the characteristic impression given by a particular species of animal or plant
Czy macie jakis pomysl? Bo ja nie
Jakub Szacki
Poland
moze ...
Explanation:
... pomoze:

Jizz. To angielskie okre¶lenie oznacza ogólne wrażenie, jakie sprawia ptak w terenie. Jest to subiektywna mieszanina wielko¶ci, szczegółów sylwetki, ogólnego zabarwienia, sposobu poruszania się i lotu. Znaj±c dobrze ptaki, można często rozpoznawać je z daleka, kiedy na dobr± sprawę niewiele widać. Fascynowało mnie towarzyszenie do¶wiadczonemu miło¶nikowi ptaków przy obserwacjach przelotów wzdłuż wybrzeża Bałtyku. Migruj±ce nad głow± drobne wróblaki widoczne s± tylko jako czarne plamki.
Jednak sposób lotu, parę szczegółów kształtu ogona i skrzydeł oraz głosy pozwalały mu rozpoznać gatunek. Wprawni obserwatorzy bawi± się czasem w zakłady na rozpoznawanie ptaków z daleka, bez lornetki. Jednak jizz nie gwarantuje 100% pewno¶ci. Pewna dwójka miło¶ników ptaków uznała za czarno-białego ostrygojada... zad pas±cej się za pagórkiem krowy.

http://www.czestochowa.pis.org.pl/e-koniczynka/przyroda/obs_...
Selected response from:

Piotr Kurek
Grading comment
Dzieki. Byles pierwszy. Chyba musze przyjac 'ogolne wrazenie', bo ten jizz jakos mi nie chce przejsc przez klawiature. Dzieki wszystkim. JS
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4jizz
Andrzej Lejman
2znak szczególny/dżizRadek Podolski
2moze ...Piotr Kurek


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
moze ...


Explanation:
... pomoze:

Jizz. To angielskie okre¶lenie oznacza ogólne wrażenie, jakie sprawia ptak w terenie. Jest to subiektywna mieszanina wielko¶ci, szczegółów sylwetki, ogólnego zabarwienia, sposobu poruszania się i lotu. Znaj±c dobrze ptaki, można często rozpoznawać je z daleka, kiedy na dobr± sprawę niewiele widać. Fascynowało mnie towarzyszenie do¶wiadczonemu miło¶nikowi ptaków przy obserwacjach przelotów wzdłuż wybrzeża Bałtyku. Migruj±ce nad głow± drobne wróblaki widoczne s± tylko jako czarne plamki.
Jednak sposób lotu, parę szczegółów kształtu ogona i skrzydeł oraz głosy pozwalały mu rozpoznać gatunek. Wprawni obserwatorzy bawi± się czasem w zakłady na rozpoznawanie ptaków z daleka, bez lornetki. Jednak jizz nie gwarantuje 100% pewno¶ci. Pewna dwójka miło¶ników ptaków uznała za czarno-białego ostrygojada... zad pas±cej się za pagórkiem krowy.

http://www.czestochowa.pis.org.pl/e-koniczynka/przyroda/obs_...

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716
Grading comment
Dzieki. Byles pierwszy. Chyba musze przyjac 'ogolne wrazenie', bo ten jizz jakos mi nie chce przejsc przez klawiature. Dzieki wszystkim. JS

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jizz


Explanation:
ogólne wrażenie, jakie sprawia ptak w terenie.
Jizz. To angielskie określenie oznacza ogólne wrażenie, jakie sprawia ptak w terenie. Jest to subiektywna mieszanina wielkości, szczegółów sylwetki, ogólnego zabarwienia, sposobu poruszania się i lotu. Znając dobrze ptaki, można często rozpoznawać je z daleka, kiedy na dobrą sprawę niewiele widać. Fascynowało mnie towarzyszenie doświadczonemu miłośnikowi ptaków przy obserwacjach przelotów wzdłuż wybrzeża Bałtyku. Migrujące nad głową drobne wróblaki widoczne są tylko jako czarne plamki.
Jednak sposób lotu, parę szczegółów kształtu ogona i skrzydeł oraz głosy pozwalały mu rozpoznać gatunek. Wprawni obserwatorzy bawią się czasem w zakłady na rozpoznawanie ptaków z daleka, bez lornetki. Jednak jizz nie gwarantuje 100% pewności. Pewna dwójka miłośników ptaków uznała za czarno-białego ostrygojada... zad pasącej się za pagórkiem krowy.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-13 21:19:42 (GMT)
--------------------------------------------------

vulpinusy i jemioluszki...
... szczegoly a reszta to ogolne > wrazenie, tzw. jizz. Ja zrobilem wszystko
co moglem i potrafilem w terenie. > Teraz KF bedzie sie nad tym ...
main.amu.edu.pl/pipermail/ptaki/ 2001-December/002577.html

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-13 21:20:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Ptaki - Książki i publikacje
... Poszczególne gatunki są opisywane w jednolitym układzie poczynając od identyfikacji,
cech budowy i ogólnej sylwetki (jizz) z uwzględnieniem różnic ...
www.zc.invar.net.pl/books_zg/book007.htm


    Reference: http://www.czestochowa.pis.org.pl/e-koniczynka/przyroda/obs_...
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
znak szczególny/dżiz


Explanation:
propozycja na podstawie :

"Meaning
An article published in 1990 in the Newsletter of the Cumberland
Bird Observers Club states that:
Jizz is a relatively new addition to the terminology of bird
identification and recognition. It is one of the characteristics
... which enables a bird to be recognised instantly...
Examples are GANNET - appears large at sea, long neck
and wedge-shaped tail imparting distinctive 'pointed at both
ends' jizz (Dymond 1990)."


a moze po prostu dżiz? ;)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-13 21:30:48 (GMT)
--------------------------------------------------

racja, ZS to za waskie....


    Reference: http://menura.cse.unsw.edu.au:1080/1995/08/msg00056.html
Radek Podolski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1010