KudoZ home » English to Polish » Science

the Cr (VI) substance sodium chromate

Polish translation: związek chromu (VI) - chromian sodu


11:24 Apr 4, 2003
English to Polish translations [PRO]
Science
English term or phrase: the Cr (VI) substance sodium chromate
thermal decomposition may produce chromic oxide or other oxides of chromium and teh Cr (VI) substance sodium chromate which has similar hazardous properties to sodium dichromate
eMTe
Poland
Polish translation:związek chromu (VI) - chromian sodu
Explanation:
.
Selected response from:

leff
Grading comment
Dziękuję
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4związek chromu (VI) - chromian sodu
leff
2chromian sodu
vladex


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
związek chromu (VI) - chromian sodu


Explanation:
.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Dziękuję

11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
chromian sodu


Explanation:
wygląda to na chromian sodu (= chromian (VI) sodu w nazwie uwzględniającej wartościowość chromu), za cholerę jednak nie wiem, co tu robi ta "substance", stąd niski poziom samopewności

http://encyklopedia.pwn.pl/12988_1.html:
"CHROMIANY
Nowa encyklopedia powszechna PWN © Wydawnictwo Naukowe PWN SA


CHROMIANY, chromiany(VI), związki nieorg., sole kwasu chromowego (chromowego(VI)) H2CrO4, o wzorze ogólnym M2CrO4 (M — metal jednowartościowy); żółte substancje krystal., trujące, o silnych właściwościach utleniających; do rozp. w wodzie należą chromiany litowców oraz częściowo berylowców; w miarę zakwaszania środowiska chromiany przechodzą w dwuchromiany (dwuchromaniany (VI)), a nawet wielochromiany; chromiany sodu Na2CrO4, będący surowcem do otrzymywania innych chromianów, otrzymuje się z występującego w przyrodzie chromitu; chromian ołowiu(II) PbCrO4 (żółcień chromowa) i chromian baru BaCrO4 są stosowane w produkcji farb i garbników. "



    Reference: http://encyklopedia.pwn.pl/12988_1.html
vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 431