KudoZ home » English to Polish » Science

conversion

Polish translation: konwersja


11:35 May 22, 2003
English to Polish translations [PRO]
Science
English term or phrase: conversion
terms every counsellor should know: conversion (the process by which inner conflicts are passed on through physical, psychological and physiological media)
xxxnaska
Polish translation:konwersja
Explanation:
mechanizmy obronne:
dysocjacja-...
Konwersja - konflikty intrapsychiczne znajdują ujście nie w lęku, lecz w innych objawach o charakterze symbolicznym. Wyparte myśli lub impulsy w wyniku działania mechanizmów obronnych zostają przetworzone na rozmaite objawy somatyczne, włącznie z zajęciem układu nerwowego, np. porażenie, ból, utrata funkcji zmysłów.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-22 12:44:35 (GMT)
--------------------------------------------------

Medycyna psychosomatyczna:
KONWERSJA jest nieświadomym procesem przekształcania
konfliktów psychicznych i leku w objawy somatyczne
Selected response from:

MonikaSojka
United Kingdom
Grading comment
wielkie dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1konwersja
MonikaSojka
5przemiana
Miroslawa Jodlowiec


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
przemiana


Explanation:
.

Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 234

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
konwersja


Explanation:
mechanizmy obronne:
dysocjacja-...
Konwersja - konflikty intrapsychiczne znajdują ujście nie w lęku, lecz w innych objawach o charakterze symbolicznym. Wyparte myśli lub impulsy w wyniku działania mechanizmów obronnych zostają przetworzone na rozmaite objawy somatyczne, włącznie z zajęciem układu nerwowego, np. porażenie, ból, utrata funkcji zmysłów.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-22 12:44:35 (GMT)
--------------------------------------------------

Medycyna psychosomatyczna:
KONWERSJA jest nieświadomym procesem przekształcania
konfliktów psychicznych i leku w objawy somatyczne


    salve.slam.katowice.pl/KAPLAN.htm
MonikaSojka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 714
Grading comment
wielkie dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
1 hr