KudoZ home » English to Polish » Science

thermogravimetric-differential scanning calorimetry

Polish translation: ...


18:01 Jan 14, 2004
English to Polish translations [PRO]
Science
English term or phrase: thermogravimetric-differential scanning calorimetry
thermogravimetric-differential scanning calorimetry (TG-DSC) studies were carried out in a Perkin-Elmer TG-DSC/7 at a heating rate of 10 C/min under nitrogen atmosphere
beatus
Poland
Polish translation:...
Explanation:
badania termograwimetryczne (TG) z jednoczesną różnicową kalorymetrią skaningowej (DSC) przeprowadzono...

Metody analizy termicznej
... i innych przemian fazowych. Termograwimetria (TG) Różnicowa analiza termiczna (DTA) Różnicowa kalorymetria skaningowa (DSC). ...
allchemia.strony.pl/termo.htm

Pomiary TG zwykle prowadzi się w atmosferze utleniającej (O2 lub powietrze) lub w atmosferze gazu obojętnego (N2 lub Ar). Niektóre przyrządy umożliwiają zmianę gazu w trakcie pomiaru. W nowoczesnych termograwimetrach można jednocześnie z pomiarem TG wykonywać pomiary metodą różnicowej analizy termicznej (DTA).
http://allchemia.strony.pl/tg.htm


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 8 mins (2004-01-14 19:09:26 GMT)
--------------------------------------------------

literówka -- skaningOWĄ
oczywiście można to i nieco inaczej sformułować, ale pamiętając, że
to jest jednoczesne wykonanie dwu różnych pomiarów (choć w ramach tego samego urządzenia)
Selected response from:

Wit
Grading comment
Dzięki bardzo,
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2...
Wit
4helpanglista


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
...


Explanation:
badania termograwimetryczne (TG) z jednoczesną różnicową kalorymetrią skaningowej (DSC) przeprowadzono...

Metody analizy termicznej
... i innych przemian fazowych. Termograwimetria (TG) Różnicowa analiza termiczna (DTA) Różnicowa kalorymetria skaningowa (DSC). ...
allchemia.strony.pl/termo.htm

Pomiary TG zwykle prowadzi się w atmosferze utleniającej (O2 lub powietrze) lub w atmosferze gazu obojętnego (N2 lub Ar). Niektóre przyrządy umożliwiają zmianę gazu w trakcie pomiaru. W nowoczesnych termograwimetrach można jednocześnie z pomiarem TG wykonywać pomiary metodą różnicowej analizy termicznej (DTA).
http://allchemia.strony.pl/tg.htm


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 8 mins (2004-01-14 19:09:26 GMT)
--------------------------------------------------

literówka -- skaningOWĄ
oczywiście można to i nieco inaczej sformułować, ale pamiętając, że
to jest jednoczesne wykonanie dwu różnych pomiarów (choć w ramach tego samego urządzenia)

Wit
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 512
Grading comment
Dzięki bardzo,

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TomaszD
6 mins
  -> dziękuję :)

agree  leff
1 hr
  -> dziękuję :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
help


Explanation:
taki tekst może być tylko dla branżowców, możesz użyć skrótów angielskich (TGA-DSC)
DSC - "różnicowa analiza kalorymetryczna" ew. "skaningowa kalorymetria różnicowa"
TGA - "analiza termograwimetryczna"
(TG = termograwimetria. termograwimetryczny etc.)

Kalibracja temperaturowa i kalibracja przepływu ciepła
różnicowego kalorymetru skaningowego setaram tg-dsc 111 Katedra Chemii ...
www.ptchem.lodz.pl/lodz/postery.txt - 21k

... Oferta: kalorymetry skanningowe DSC, termograwimetry TG/DTA, laboratoryjne przyrządy
pomiarowe, sprzęt laboratoryjny. Biuro Inżynierskie 2 A. & D. Oktawiec. ...
allchemia.strony.pl/lista_d2.htm

Comef - Aparatura Naukowo-Badawcza. Oferta według firm
... Aby zaspokoić oczekiwania każdego użytkownika SETARAM jest jedynym producentem
wszystkich rodzajów DSC: DSC ze zwykłym czujnikiem: ... LABSYS DSC, ...
www.comef.com.pl/pl/fsetaram.htm - 37k - Kopia - Podobne strony

Rodzaj usługi
... Słowa kluczowe, Termiczna analiza różnicowa, ciało stałe, analiza termograwimetryczna,. ... C.Zeiss
i Reichert; GC-MS HP6890/ MSD5973; DSC 821,Mettler Toledo ...
www.wcss.wroc.pl/oferta/w_03/usl.htm - 101k - Kopia - Podobne strony

WYDZIAŁ CHEMICZNY
... zachodzących w próbkach stałych wobec temperatury - analiza termograwimetryczna
w zakresie ... AND EXPLOSIBILITY INDICES OF FLAMMABLE SUBSTANCES Manager DSc eng ...
www.wcss.wroc.pl/lab/wo3.html - 101k - Kopia - Podobne strony

[PDF] INFORMATOR ECTS
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
... wodoru. Struktura tych stopów oraz niektóre ich wlasciwosci sa badane
metodami rentgenograficznymi i analizy termicznej (DSC). ...
ich.wsp.czest.pl/ects/polish.pdf - Podobne strony



anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454