KudoZ home » English to Polish » Science

butterfly algorithm

Polish translation: algorytm motylkowy


18:44 Jan 26, 2004
English to Polish translations [PRO]
Science
English term or phrase: butterfly algorithm
algorytm będący narzędziem do przekształceń Fouriera - tyle mam kontekstu.

Element nowego zestawu rozkazów procesora.

Czy jest jakaś polska nazwa?
Andrzej Lejman
Polish translation:algorytm motylkowy
Explanation:
i nie ma nic wspolnego z motylem, o ktorym pisze Leff (tamten motyl jest od chaosu).

Tu jest opisany:
http://rab.ict.pwr.wroc.pl/dydaktyka/sywiz/Wyk/w04f.pdf
Selected response from:

Barbara Piela
Grading comment
Pięknie dziękuję! Dokładnie o to chodziło.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5algorytm motylkowy
Barbara Piela
3algorytm motyla
leff


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
algorytm motyla


Explanation:
myślę że może chodzić o tego motyla, którgo ruch skrzydeł w jednym miejscu kuli ziemskiej może być przyczyną huraganu w innym. Tinteresujące powiązania pomiędzy 'efektem motyla', komputerami kwantowymi i tansformantą Fouriera znajdziez pod podanym linkiem


    Reference: http://www.ipipan.gda.pl/~andrzej/papers/quantum-comp.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
algorytm motylkowy


Explanation:
i nie ma nic wspolnego z motylem, o ktorym pisze Leff (tamten motyl jest od chaosu).

Tu jest opisany:
http://rab.ict.pwr.wroc.pl/dydaktyka/sywiz/Wyk/w04f.pdf


    Reference: http://rab.ict.pwr.wroc.pl/dydaktyka/sywiz/Wyk/w04f.pdf
Barbara Piela
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 830
Grading comment
Pięknie dziękuję! Dokładnie o to chodziło.