KudoZ home » English to Polish » Science (general)

weather pattern

Polish translation: cykle pogodowe


15:24 Sep 10, 2006
English to Polish translations [PRO]
Science - Science (general)
English term or phrase: weather pattern
np. changes in global weather patterns

PWN/Ox (pod pattern) podaje 'typ pogody' ale nie bardzo mi się to podoba. Po głowie mi chodzi natomiast 'wzorce pogodowe', ale tak się chyba nie mówi (chociaż niby Google daje 50 trafień...); 'warunki pogodowe' oznaczają chyba co innego (dla mnie warunki pogodowe są 'tu i teraz' - np. zmienne warunki pogodowe na drogach', coś może być odporne na zmienne warunki pogodowe)

kto pomoże?
Marek Daroszewski (MrMarDar)
Polish translation:cykle pogodowe
Explanation:
w
Selected response from:

Broniarek
Grading comment
niech i tak będzie. chociaż nie mam nadal przekonania, ale dziękuję wszystkim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1cykle pogodowe
Broniarek
3 +1typ pogody/zjawisko pogodowe
Robert Trzaska
3schematy pogodowe
Jacek Mozdyniewicz


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
typ pogody/zjawisko pogodowe


Explanation:
Czekierda w Słowniku ochrony środowiska i ochrony przyrody też podaje "typ pogody". Z drugiej strony spotkałem się z tłumaczeniem "zjawisko" przy okazji oryginału "The El Nińo weather pattern". Może pomoże

Robert Trzaska
United Kingdom
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  M.A.B.: też myślę że tym tropem
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
cykle pogodowe


Explanation:
w

Broniarek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
niech i tak będzie. chociaż nie mam nadal przekonania, ale dziękuję wszystkim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
1 day3 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schematy pogodowe


Explanation:
może?

Jacek Mozdyniewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish