KudoZ home » English to Polish » Slang

biggiesize

Polish translation: zmegawymiarować


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:biggiesize
Polish translation:zmegawymiarować
Entered by: Agnieszka Zmuda

17:47 Feb 15, 2006
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Slang
English term or phrase: biggiesize
Od razu donoszę, że to neologizm, więc nie ma co grzebać w slownikach, chodzi mi tylko o w miarę zgrabną polską wersję. Ja sie zablokowałam na "powiększorozmiarowić" i nie mogę dalej ruszyć, ale nie wsadzę przecież w tekst takiego potwora. Jasne, moge zostawic słowo angielskie i dac przypis, ale mam nadzieję, że jednak ktoś na coś wpadnie. Może nasze krajowe fastfoody tez uzywają takich określeń?

Kontekst jest nastepujacy:
"This summer, Wendy's, where I often buy lunch, has introduced the verb biggiesize, as in 'Would you like to biggiesize this combo?' meaning double the fries and pop. Something like biggiesizing seems to have happened to the female population..." etc.
Barbara Gadomska
zmegawymiarować
Explanation:
:))
Selected response from:

Agnieszka Zmuda
Poland
Grading comment
Dzięki, Agnieszko, to mi najfajniej brzmi. Dziękuję tez pozostałym pomysłodawcom
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3zmegawymiarować
Agnieszka Zmuda
3podużyć / zwielczyć
Michał Wiśniewski
3super rozmiarJolanta Tuzel
3rozwymiarować
madziag


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rozwymiarować


Explanation:
:-)
maksymiarować
maksięczyć

madziag
Native speaker of: Native in PolishPolish

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
zmegawymiarować


Explanation:
:))

Agnieszka Zmuda
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzięki, Agnieszko, to mi najfajniej brzmi. Dziękuję tez pozostałym pomysłodawcom

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Borowska: "Czy chciałby pan zmegawymiarować ten zestaw?" - brzmi nieĽle :o)
3 mins
  -> O, dzięki Ci, Mistrzyni pióra :))

agree  Miroslawa Jodlowiec
13 mins
  -> piękne dzięki :))

agree  madziag: super
14 mins
  -> no to ekstra :) dzięki!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
super rozmiar


Explanation:
jest wyrazenie uzywane przez fastfoody "supersize it", czyli nastepny lamaniec jezykowy

Jolanta Tuzel
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podużyć / zwielczyć


Explanation:
:)

Michał Wiśniewski
Native speaker of: Native in PolishPolish