KudoZ home » English to Polish » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

locality

Polish translation: spolecznosc lokalna


09:34 Sep 21, 2007
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: locality
mam wyliczankę terminów: society, community, locality....
mww
Polish translation:spolecznosc lokalna
Explanation:
to taki najmniejsza grupa spolecznosci w tej skali, ktora zaczyna spoleczenstwo
Selected response from:

grams
Italy
Grading comment
thnx

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3sąsiedztwo, społeczność sąsiedzka
Himawari
3region/strefa/miejscowośćRoman Kozierkiewicz
3spolecznosc lokalnagrams


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spolecznosc lokalna


Explanation:
to taki najmniejsza grupa spolecznosci w tej skali, ktora zaczyna spoleczenstwo

grams
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
thnx

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
region/strefa/miejscowość


Explanation:
Propozycja

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 22

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sąsiedztwo, społeczność sąsiedzka


Explanation:
Zakładając, że "locality" będzie pojęciem z tego samego rejestru, co "society" i "community", wydaje się logiczne przetłumaczenie jako : społeczeństwo, społeczność (w domyśle lokalna?), społeczność sąsiedzka. Ale zastanowiłabym się, czy tutaj "locality" nie określa raczej przestrzeni lokalnej, miejscowości. To może wynikać z kotekstu całości (bo przecież coś poza wyliczanką jeszcze jest?).

Example sentence(s):
  • Kłak Agnieszka: Sąsiedztwo w społeczności lokalnej. Studium porównawcze Wiązownicy i Jarosławia.

    Reference: http://socjologiawsiimiasta.umcs.lublin.pl/umcs_dzienne.htm
Himawari
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 39