KudoZ home » English to Polish » Sports / Fitness / Recreation

counter

Polish translation: kontrowac


18:21 Oct 19, 2007
English to Polish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / Narciarstwo
English term or phrase: counter
You can get away with using hip rotation to start turns on packed snow if you bring your hips back to the inside of the turn to **counter** and angulate properly.

Opis elementu techniki jazdy na nartach.
Dziękuję za pomoc.
Amela
Polish translation:kontrowac
Explanation:
moze tak
Selected response from:

CalBoy
Grading comment
Tak ostatecznie zażyczył sobie zleceniodawca:) Dzięki:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hamowacxxxslacker
3przeciwskrętA.G.
3kontrowac
CalBoy


Discussion entries: 1





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kontrowac


Explanation:
moze tak

CalBoy
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tak ostatecznie zażyczył sobie zleceniodawca:) Dzięki:)

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hamowac


Explanation:
so called counter-turn czyli hamowanie lukiem z biodrami do wewnetrznego luku skretu (dostokowo) co uratowalo mi zycie wiele razy :0)

xxxslacker
Native speaker of: Native in PolishPolish

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przeciwskręt


Explanation:


Rozumiem, że jest to przygotowanie do skrętu odstokowego: zejscie w dół, krótki ześlizg, zakantowanie/zakontrowanie do stoku i przejscie przez linie stoku z odciazeniem przez wyjcie w górę.
Tak jeżdziłem [onegdaj] na stomych, zalodzonych stokach

Jest to hamowanie, ale musi być wpisane w technikę skrętu

W kontekscie powyzej: ..rozpocząć krótki przeciwskręt

.. należy przedłużyć nieco ześlizg, kończąc go zakrawędziowaniem - tzw. przeciwskręt. W skrajnych przypadkach (narciarstwo ścianowe) wykonuje się serię dynamicznych, bardzo krótkich skrętów, wcinających narty w podłoże. To



--------------------------------------------------
Note added at 2 days22 hrs (2007-10-22 17:03:21 GMT)
--------------------------------------------------

angulation - to tu przyjęcie układu (skręt bioder i tułowia)

A.G.
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxslacker: tak, tak czesc skretu: zeby prawidlowo hamowac i pochylac (counter & angulate) nalezy uda zwrocic do wewnetrznej strony skretu ... nie?
9 hrs
  -> coś w tym stylu; jest to tzw. układ: biodra skręcone dostokowo (jak by sie chciało usiąść na śniegu), tułów - odstokowo (prostop. do linii stoku). Ale to techniki przedcarvingowe; teraz narty same skręcają.