KudoZ home » English to Polish » Sports / Fitness / Recreation

Crud

Polish translation: śnieg ciężki (mokry)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:crud
Polish translation:śnieg ciężki (mokry)
Entered by: Maciej Andrzejczak

20:33 Oct 23, 2007
English to Polish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / Narciarstwo
English term or phrase: Crud
rodzaj śniegu


Dziękuję za pomoc
Amela
śnieg ciężki, mokry
Explanation:
heavy wet snow that is unsuitable for skiing

Ciężki, mokry śnieg może je zdeformować lub rozłamać i na stałe oszpecić rośliny. Jeżeli są one wysokie i trudno je związać - otrząsajmy z gałęzi śnieg, ...
www.podsieroslaw2.republika.pl/zima 1.htm - 12k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

1Śnieg mokry / śnieg ciężki: struktura gęsta Struktura powłoki przy wykorzystaniu TriMaxx Alpin ... 1,6mm do śniegu ciężkiego, mokrego do bardzo mokrego ...
www.holmenkol.pl/porady.php - 37k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

Jabba :: AvantaRZalega ciężki mokry śnieg utrudniający poruszanie się po szlaku granicznym, gdzie pokrywa śnieżna sięga metra. Zgłoszenie o zaginięciu centrala GOPR w ...
jabba.pl/avantar/klucz/góry - 29k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

może tez ew. błoto śniegowe
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
Z racji najszybszej odpowiedzi:) Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ciężki, mokry śnieg
skisteeps
3śnieg zbrylony
allp
3zjeżdżony
Stanislaw Czech, MCIL
3puch zsiadły
EnglishDirect
3śnieg ciężki, mokry
Maciej Andrzejczak


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
crud
śnieg ciężki, mokry


Explanation:
heavy wet snow that is unsuitable for skiing

Ciężki, mokry śnieg może je zdeformować lub rozłamać i na stałe oszpecić rośliny. Jeżeli są one wysokie i trudno je związać - otrząsajmy z gałęzi śnieg, ...
www.podsieroslaw2.republika.pl/zima 1.htm - 12k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

1Śnieg mokry / śnieg ciężki: struktura gęsta Struktura powłoki przy wykorzystaniu TriMaxx Alpin ... 1,6mm do śniegu ciężkiego, mokrego do bardzo mokrego ...
www.holmenkol.pl/porady.php - 37k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

Jabba :: AvantaRZalega ciężki mokry śnieg utrudniający poruszanie się po szlaku granicznym, gdzie pokrywa śnieżna sięga metra. Zgłoszenie o zaginięciu centrala GOPR w ...
jabba.pl/avantar/klucz/góry - 29k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

może tez ew. błoto śniegowe


Maciej Andrzejczak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Z racji najszybszej odpowiedzi:) Dziękuję

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
crud
ciężki, mokry śnieg


Explanation:
http://www.freerideskier.com/html/snow.html
Termin ten nie jest niestety jednoznaczny, ponieważ niektórzy okreslaja mianem "crud" rozjeżdżony, świeży śnieg, na którym zaczynają się formować muldy. Najlepiej sprawdź, co ci pasuje do kontekstu. http://snowboardinghelp.com/extreme-freeriding/crust-and-cru...

skisteeps
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maciej Andrzejczak: no tak, ale ja to samo napisałem 4 minuty wcześniej...
5 mins
  -> Zgadza się, ale nie pasowały mi wyjaśnienia, poniewaz jednak w zachodniej Kanadzie "crud" to "cut-up snow". Tak się składa, że jestem wciąż czynnym instruktorem i trenerem narciarstwa alpejskiego. Nie widziałem twojej interpretacji zanim umieściłem moją

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
crud
puch zsiadły


Explanation:
Crud could be considered as the next phase from powder. As more and more people ride through the powder, the snow gets piled at certain places and packed down at others. Fresh powder snow soon becomes "tracked out" and results in an uneven surface with lumps of soft powder-like snow and slippery patches. With this, the amount of resistance that your board encounters is always changing.

Snowboarding on crud is more challenging than riding on powder, but it does not necessarily mean it is less fun. The key to traversing crud is to ride more aggressively. When riding, keep your knees bent to absorb the impact that come from riding bumps and the uneven terrain. Also, keep your eyes on where you are going and choose your lines well as you go down. Riding crud and learning its tricks will improve your overall control of your snowboard.

Puch świeży
opad śniegu występuje przy temperaturze ok.-10 stopni i przy ciszy(bez wiatru)Jest to śnieg nośny, utrudniajżcy podchodzenie wskutek głebokiego zapadania się narciarza.Przy zjeździe ślady nart zasypują się - śnieg "kurzy".Poniżej -8 stopni kryształki tego rodzaju śniegu stają się kruche i łatwo łamią sie pod ciężarem człowieka, wywołując charakterystyczne skrzypienie.
Puch zsiadły
Przy braku wiatru puch świeży przekształca się pod wpływem swojego ciężaru w puch zsiadły.
Gips przewiany
Powstaje wówczas, gdy opadom śnieżnym towarzyszy silny wiatr.Przy wjeździe na taki śnieg zwiększa się szybkość jazdy.Narty nie zapadają się.
Gips zbity
Jest to śnieg ciężki lecz nie mokry silnie ubity wskutek oddziałowywania wiatru i własnego ciężaru.Stawia znaczny opór przy wykonywaniu ewolucji narciarskich.Narty zapadają się głeboko tworząc wyraźne bruzdy o ostrych krawędziach.
Szreń
Jeżeli po opadzie śniegu suchego nastąpi wzrost temperatury i ponowny jej spadek,na powierzchni powstaje warstwa bardzo zbitego i zlodowaciałego śniegu,który załamuje się pod ciężarem narciarza.Pod tą warstwą znajduje się przeważnie śnieg suchy.
Lodoszreń
Występuje,gdy górna część pokrywy śnieżnej zbudowana jest z warstwy silnie zlodowaciałej,matowej i nie załamującej się pod ciężarem narciarza.
Śnieg mokry
Powstaje podczas opadu przy temperaturze około 0 stopni.Topniejące kryształki zatracają kształt gwiazdek i zlepiają się w duże płatki.Obserwuje się go również w czasie odwilży i na wiosnę.Lepi się do nart utrudniając ewolucje.
Śnieg ziarnisty
Mówimy o nim gdy powierzchnia śniegu zbudowana jest z wyraźnie widocznych ziaren.Występuje przeważnie na wiosnę, gdy w ciągu dnia występuje temperatura powyzej 0 stopni a nocą jest mroźno.Na ogół obejmuje dość cienką warstwę powierzchniową.Stwarza doskonałe warunki narciarskie.
Firn
Składa się wyłacznie z dużych nieregularnych ziaren lodu,nie połączonych ze sobą i stale mokrych, sięgających do znacznych głębokości.Pomiędzy ziarnami występują pory wypełnione powietrzem.Występuje wyłącznie w okresie wiosennym,gdy również nocą utrzymuje się temperatura powyżej 0 stopni.
Śnieg sztuczny
Wytworzony technicznie śnieg przybiera od razu postać granulowaną, która układa się w pokrywę śniegu o znacznej gęstości.Jego wytrzymałość na nacisk jest 3-5 razy większa niż śniegu naturalnego.Najbardziej dogodną do jego wytwarzania jest temperatura powietrza poniżej 3 stopni.

EnglishDirect
Native speaker of: Polish

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
crud
zjeżdżony


Explanation:
Generalnie jest to nastepny etap po puchu. W kontekście narciarstwa najlepszy moim zdaniem bedzie zjeżdżony.

Natomiast jeżeli chodzi o "śniegologię" abstrachującą od narciarstwa to można by jeszcze go określić jako "Śnieg drobnoziarnisty" (na skutek zmian temperatury ma za sobą jeden lub kilka procesów przemian, które sprawiły, że końcówki kryształków stopiły się lub oderwały i utworzyła się w ten sposób struktura ziarnista.) - http://www.holmenkol.pl/porady.php

Pozdrawiam
S

Example sentence(s):
  • Crud could be considered as the next phase from powder. As more and more people ride through the powder, the snow gets piled at certain places and packed down at others.
  • Crud - Basically, crud is powder that has been skiied on. Think of crud as powder that's been trampled.

    Reference: http://www.abc-of-snowboarding.com/snowtypes.asp
    Reference: http://skiing.about.com/od/snowreportsweather/a/typesofsnow....
Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 135

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
crud
śnieg zbrylony


Explanation:
może tak?
http://tiny.pl/1vzv

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12