KudoZ home » English to Polish » Sports / Fitness / Recreation

collagen to elastin fiber composition

Polish translation: (większy) udział włókien kolagenowych w stosunku do elastynowych / sprężystych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:collagen to elastin fiber composition
Polish translation:(większy) udział włókien kolagenowych w stosunku do elastynowych / sprężystych
Entered by: Andrzej Niewiarowski

16:59 Feb 12, 2009
English to Polish translations [PRO]
Medical - Sports / Fitness / Recreation / terminologia dotycząca stawów
English term or phrase: collagen to elastin fiber composition
W zdaniu ..."their capacity for movement is limited because of proportionally highier collagen to elastin fiber compositions of these joints".
Andrzej Niewiarowski
Poland
(większy) udział włókien kolagenowych w stosunku do elastynowych / sprężystych
Explanation:
Włókna kolagenowe i elastynowe odpowiadają za mechaniczne właściwości tkanki łącznej. Dzięki unikalnej budowie potrójnej helisy łańcuchów polipeptydowych skręconych wzajemnie na kształt trójżyłowej liny i silnym wiązaniom aminokwasów włókna kolagenowe zachowują swoją giętkość, a równocześnie są odporne na rozciąganie. Włókna elastyczne zaś tworzą jednorodną siateczkę z substancji białkowej elastyny, co daje im bardzo dużą rozciągliwość (do 150 %) i sprężystość czyli możliwość powrotu do pierwotnej długości.
Selected response from:

ECOlibre
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(większy) udział włókien kolagenowych w stosunku do elastynowych / sprężystych
ECOlibre
3proporcjonalnie wyższy skład kolagenu od elastynyPiotrekN


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
proporcjonalnie wyższy skład kolagenu od elastyny


Explanation:
taka tylko propozycja, może coś ułatwi

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2009-02-12 18:24:48 GMT)
--------------------------------------------------

albo "skład włókien kolastyny..."

PiotrekN
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 6

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(większy) udział włókien kolagenowych w stosunku do elastynowych / sprężystych


Explanation:
Włókna kolagenowe i elastynowe odpowiadają za mechaniczne właściwości tkanki łącznej. Dzięki unikalnej budowie potrójnej helisy łańcuchów polipeptydowych skręconych wzajemnie na kształt trójżyłowej liny i silnym wiązaniom aminokwasów włókna kolagenowe zachowują swoją giętkość, a równocześnie są odporne na rozciąganie. Włókna elastyczne zaś tworzą jednorodną siateczkę z substancji białkowej elastyny, co daje im bardzo dużą rozciągliwość (do 150 %) i sprężystość czyli możliwość powrotu do pierwotnej długości.

Example sentence(s):
  • Włókno kolagenowe jest około 20-krotnie bardziej wytrzymałe na rozciąganie niż elastyna, natomiast sprężystość kolagenu jest 300-krotnie mniejsza niż elastyny.
  • Większe rozciągnięcie włókna kolagenowego powoduje nieodwracalne zmiany struktury i utratę wytrzymałości mechanicznej.

    Reference: http://www.chiropraktycy.pl/p1.html
ECOlibre
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Dziękuję