KudoZ home » English to Polish » Sports / Fitness / Recreation

play fullback

Polish translation: grać jako fullback / cofnięty napastnik


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:play fullback
Polish translation:grać jako fullback / cofnięty napastnik
Entered by: Jacek Smycz

16:23 Feb 17, 2005
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Sports / Fitness / Recreation
English term or phrase: play fullback
the strong Black boys were guards and tackles, the quick ones were ends, and the one was both played fullback (in football)
Julcia
grać jako fullback / cofnięty napastnik
Explanation:
Termin "fullback" oznacza co¶ innego w futbolu amerykańskim, niż w piłce nożnej. W futbolu amerykańskim fullback jest zawodnikiem ofensywnym, którego zadaniem jest "czyszczenie pola" i ochrona quarterbacka, czasami przechodzi także do działań czysto ofensywnych. Dlatego moim zdaniem nie można go nazwać "obrońc±".
Selected response from:

Jacek Smycz
Grading comment
dziękuję, liczę na znajomość zasad futbolu amerykańskiego ze strony odpowiadacza i potwierdzaczy :), ja nie mam o tym najmniejszego pojęcia
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3grać jako fullback / cofnięty napastnikJacek Smycz
4 +1grać jako cofnięty obrońca
bartek
4grać jako obrońca
Agnieszka Dziołak
3grać na bocznej obronie
petrolhead


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grać jako obrońca


Explanation:
fullback - obrońca
Spotkałem się również z opinia, że może grać jako obrońca. Porównywany do Paul Pierce'a, powinien zostać wybrany pomiędzy numerem 6 i 10.
www.e-basket.pl/?news=135

lecz Charlie Buchan - piłkarz kupiony przez Chapmana z Sunderlandu - który zasugerował,
że pomocnik Arsenalu Jack Butler powinien grać jako obrońca. ...
www.arsenal.dmkproject.pl/index1.php?id=chapman1

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2005-02-17 16:33:26 GMT)
--------------------------------------------------

... Rafa jest pod wrażeniem tego, co ujrzał do tej pory, szczególnie że młody zawodnik może grać jako środkowy obrońca.

www.fcliverpool.pl/index.php?nr=8047

Agnieszka Dziołak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
grać jako cofnięty obrońca


Explanation:
jest cos takiego

... bardzo dobry obronca i wielki talent. 2004.08.14, godz. 14:36, AGR. Pivot to najbardziej
cofnięty obrońca. Zaraz po bramkarzu. PS Niech se fryz zmieni;). ...
www.realmadryt.pl/index.php?co=aktualnosci&id=5784

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 157

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Borowska: tak podaje Ko¶ciuszko
6 mins

neutral  pidzej: w tym footballu nie ma bramkarzy więc cytat na nic
33 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
grać na bocznej obronie


Explanation:
In association football (normal football or soccer) full backs (right and left back) are the players on both flanks of the defence. However, the context given is not for soccer (there are no palyers called "guards", "tackles" or "ends"), more American football or rugby in which case "boczna obrona" may not be correct.

petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 169

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
grać jako fullback / cofnięty napastnik


Explanation:
Termin "fullback" oznacza co¶ innego w futbolu amerykańskim, niż w piłce nożnej. W futbolu amerykańskim fullback jest zawodnikiem ofensywnym, którego zadaniem jest "czyszczenie pola" i ochrona quarterbacka, czasami przechodzi także do działań czysto ofensywnych. Dlatego moim zdaniem nie można go nazwać "obrońc±".


    Reference: http://football.about.com/cs/football101/g/gl_fullback.htm
    Reference: http://kolos.math.uni.lodz.pl/~karolm/rules.php
Jacek Smycz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję, liczę na znajomość zasad futbolu amerykańskiego ze strony odpowiadacza i potwierdzaczy :), ja nie mam o tym najmniejszego pojęcia

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pidzej: chiba tak
27 mins
  -> dzięki:)

agree  Szymon Cegielka
43 mins
  -> dzięki:)

agree  petrolhead
3429 days