ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

dollies

Polish translation: niski wózek jezdniowy o kółkach samonastawnych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dolly
Polish translation:niski wózek jezdniowy o kółkach samonastawnych
Entered by: leff

13:21 Jan 20, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / building equipment
English term or phrase: dollies
Building equipment & machinery
makary
niski wózek jezdniowy o kółkach samonastawnych
Explanation:
[definicja za E-P Dictionary of Science and Technology]

To 'niski' jest tu chyba dość istotne, gdyż Webster's definiuje go jako - "any of several kinds of low, flat, wheeled frames for transporting heavy objects, as in factory"

WÓZEK JEZDNIOWY, środek transportu do przenoszenia ładunków po drogach na terenie zakładów pracy; może pokonywać ostre łuki; rozróżnia się w. ręczne i w. silnikowe...
[Encyklopedia PWN]

ale UWAGA, w grę mogą wchodzić jeszcze dwa innych znaczenia (oba za Dictionary of Sc. and Techn.):

wspornik do nitowania
lub
miękka tarcza polerska
Selected response from:

leff
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Wózek jezdny na kółkach samonastawnychWitold
4 +1niski wózek jezdniowy o kółkach samonastawnych
leff
5wozek
Lota
Summary of reference entries provided
nie nazwałbym tego 'jezdnym wózkiem o kółkach samonastawnych'Jacek Iciek

  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Wózek jezdny na kółkach samonastawnych


Explanation:
Słowni N-T angielsko-polski

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ponar: ALE jezdniowy
7 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wozek


Explanation:
this will do in ordinary language/speech.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
niski wózek jezdniowy o kółkach samonastawnych


Explanation:
[definicja za E-P Dictionary of Science and Technology]

To 'niski' jest tu chyba dość istotne, gdyż Webster's definiuje go jako - "any of several kinds of low, flat, wheeled frames for transporting heavy objects, as in factory"

WÓZEK JEZDNIOWY, środek transportu do przenoszenia ładunków po drogach na terenie zakładów pracy; może pokonywać ostre łuki; rozróżnia się w. ręczne i w. silnikowe...
[Encyklopedia PWN]

ale UWAGA, w grę mogą wchodzić jeszcze dwa innych znaczenia (oba za Dictionary of Sc. and Techn.):

wspornik do nitowania
lub
miękka tarcza polerska

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian: absolutnie tak!
52 mins




Reference comments


2650 days
Reference: nie nazwałbym tego 'jezdnym wózkiem o kółkach samonastawnych'

Reference information:
Określenie wózek jezdny kojarzy się z bardziej z wózkiem mechanicznym.
Obstawałbym bardziej za określeniem 'rolka transportowa' lub '(niski) wózek platformowy.' Wózek 'dolly' to taka wersja wózka która jest używana jako "wózek podstawka," odpowiednio zmodyfikowana do przewożenia skrzynek magazynowych.

"dolly' to również 'wózek' w znaczeniu ogólnym, może byc nawet wózkiem pod kamerę.

Choć muszę przyznać, że opisowo - wszystkie te definicje pasują.


    Reference: http://www.pronar.com.pl/katalog/?page=showProductList&id_ca...
    Reference: http://www.schoellerarcasystems.com/PL/Products/productcateg...
Jacek Iciek
United Kingdom
Native speaker of: Polish