KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Screen Scrape

Polish translation: przechwytywanie danych ekranowych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Screen Scrape
Polish translation:przechwytywanie danych ekranowych
Entered by: big_fish

20:01 Mar 6, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Screen Scrape
screen scraper

A piece of software used to automate interaction between two computer systems through the terminal interface (designed for human use) of one of those systems.

Typically, the screen scraper interacts with terminal emulation software to generate input to and process output from the "host" system through terminal screens. Screen scrapers are advantageous when modifications to the host system are undesireable, when it is desireable to make use of the existing business and data integrity logic on the host, and when no other (peer-to-peer) interface method is available.

Some products employ screen scraping combined with additional functionality which provides a DBMS-like or other specialised interface to the host. The host system is often called a "legacy system" because it usually the older of the systems involved and based on older technology.
big_fish
przechwytywanie danych ekranowych
Explanation:
Takze nie znlazlem odpowiednika. Zgodnie z kontekstem, ktory Pan tutaj podal i z moim wlasnym doswiadczeniem programistycznym nasuwa mi sie podane wyzej okreslenie.

Chodzi po prostu o to, ze w niektorych systemach wymiana danych pomiedzy elementami wykonywana jest w ten sposob, ze jeden z elementow wprowadza dane tak jak by to robil operator przy terminalu, a drugi zczytuje wprowadzone dane i podaje dalszej obróbce lub zapisuje w bazie danych. Jest to konieczne wtedy, gdy wlasciciel starego systemu nie chce (nie moze etc.) go zmieniac, ale chce takze korzystac z nowych elementów systemu.
Selected response from:

Romuald Pawlikowski
Grading comment
Wykorzystałem dosłownie.
Dziękuję!
Krzysztof
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2przechwytywanie danych ekranowych
Romuald Pawlikowski
3system komunikacji znakowo-graficznej
Jerzy Czopik


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
system komunikacji znakowo-graficznej


Explanation:
Niestety nie udalo mi sie znalezc bezposredniego odpowiednika, tylko rozne wyjasnienia, pokrywajace sie z powyzszym. Wynika z nich, ze "Screen Scraper" sluzy do przekazywania uzytkownikowi informacji alfanumerycznych w latwiejszej do przyswojenia formie graficznej.

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
przechwytywanie danych ekranowych


Explanation:
Takze nie znlazlem odpowiednika. Zgodnie z kontekstem, ktory Pan tutaj podal i z moim wlasnym doswiadczeniem programistycznym nasuwa mi sie podane wyzej okreslenie.

Chodzi po prostu o to, ze w niektorych systemach wymiana danych pomiedzy elementami wykonywana jest w ten sposob, ze jeden z elementow wprowadza dane tak jak by to robil operator przy terminalu, a drugi zczytuje wprowadzone dane i podaje dalszej obróbce lub zapisuje w bazie danych. Jest to konieczne wtedy, gdy wlasciciel starego systemu nie chce (nie moze etc.) go zmieniac, ale chce takze korzystac z nowych elementów systemu.

Romuald Pawlikowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 713
Grading comment
Wykorzystałem dosłownie.
Dziękuję!
Krzysztof

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: dokładnie to miałem na myśli, w jednym - starym - systemie dane wprowadzane są "jak za króla Ćwieczka", a w drugim wygonie za pomocą masek ekranowych i myszy
2 hrs
  -> Tak, dane z nowego systemu są z kolei wtłaczane do starego interfejsu i dopiero po tym przesylane do starego systemu.

agree  Andrzej Lejman
3 hrs