KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Slave Flash

Polish translation: lampa blyskowa z wyzwalaniem bezprzewodowym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Slave Flash
Polish translation:lampa blyskowa z wyzwalaniem bezprzewodowym
Entered by: Ana Hermida

07:18 Mar 15, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Slave Flash
Object: Digital camera
Besides a main flash there is a secontaly flash or slave flash.
Shin
lampa blyskowa z wyzwalaniem bezprzewodowym
Explanation:
Nikon F80 Instrukcja
... 2* SB-26 mo?na wyzwala? bezprzewodowo (Slave Flash). Czas na?wietlania automatycznie
ustawiany jest na d?u?szy ni? 1/90s, gdy prze??cznik na obudowie ...
www.foto.w3.com.pl/f8045.html
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Thank you very much for quick help.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lampa blyskowa z wyzwalaniem bezprzewodowymJacek Krankowski
3 +1pomocnicza lampa błyskowa
Andrzej Lejman
4flesz dodatkowy/pomocniczy
maciejm


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lampa blyskowa z wyzwalaniem bezprzewodowym


Explanation:
Nikon F80 Instrukcja
... 2* SB-26 mo?na wyzwala? bezprzewodowo (Slave Flash). Czas na?wietlania automatycznie
ustawiany jest na d?u?szy ni? 1/90s, gdy prze??cznik na obudowie ...
www.foto.w3.com.pl/f8045.html

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Thank you very much for quick help.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  PAS: niekoniecznie bezprzewodowo
17 mins

agree  Araksia Sarkisian: W tym konkretnym przypadku tak mówi instrukcja do aparatu, o ile dobrze zrozumiałam, ale nie to jest istotne przy tym tłumaczeniu,,,lol
2 hrs

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flesz dodatkowy/pomocniczy


Explanation:
I think in this context it will do,unless of course someone knows a more technical word. I assume that "secontaly" is a typo and should read "secondary".
M

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-15 08:01:15 (GMT)
--------------------------------------------------

lampa błyskowa is probably better than flesz

maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pomocnicza lampa błyskowa


Explanation:
być może chodzi o rozwiązanie spotykane w sprzęcie wyższej klasy: dodatkowa lampa, tzw. pilot, daje wstępny, słaby impuls światła. Na tej podstawie następuje pomiar warunków oświetlenia i wyzwolenie zasadniczej lampy błyskowej.
Wszystko dzieje się w czasie milisekund.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki: to brzmi przekonuj±co, slave sugeruje jakies popodrzadkowanie czemus glownemu
6 hrs