KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Binary Code Decimal

Polish translation: liczba dziesietna kodowana dwojkowo


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Binary Code Decimal
Polish translation:liczba dziesietna kodowana dwojkowo
Entered by: maciejm

14:43 Mar 27, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / GPS
English term or phrase: Binary Code Decimal
Segment kodu binarnego? Chyba nie?
maciejm
Poland
liczba dziesi?tna kodowana dwójkowo
Explanation:
Czyli liczba dziesietna zapisana w ukladzie dwojkowym (binarnym).

http://www.wiw.pl/informatyka/slownik/Haslo.asp?haslo=b
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Bardzo serdecznie dziekuje za odpowiedz i za bardzo uzyteczny link rowniez. M.M.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5liczba dziesi?tna kodowana dwójkowo
Natalie
4System BCDkonradek
1kod dwojkowo-dziesietny (?)Jacek Krankowski


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
kod dwojkowo-dziesietny (?)


Explanation:
... Kody dwójkowo-dziesi?tne (BCD): Aby liczby dziesi?tne mog?y by? u?yte w systemie
cyfrowym ... liczb z 4-bitowego naturalnego kodu dwójkowego. Kody 2421 i XS3 ...
www.absolpol.krakow.pl/Programowanie/Systemy_liczbowe/Aryt_... aryt_cyfr.html

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
System BCD


Explanation:
(BCD) Binary Code Decimal:
A binary numbering system in which the decimal digits from 0 to 9 are represented by a four bit binary number.


konradek
PRO pts in pair: 14

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
liczba dziesi?tna kodowana dwójkowo


Explanation:
Czyli liczba dziesietna zapisana w ukladzie dwojkowym (binarnym).

http://www.wiw.pl/informatyka/slownik/Haslo.asp?haslo=b

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529
Grading comment
Bardzo serdecznie dziekuje za odpowiedz i za bardzo uzyteczny link rowniez. M.M.