KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

methoxybenzilidene butylanaline

Polish translation: metoksybenzylideno butyloanilina


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:methoxybenzilidene butylanaline
Polish translation:metoksybenzylideno butyloanilina
Entered by: Jerzy Czopik

10:46 Apr 1, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: methoxybenzilidene butylanaline
anizolan aminobutanu?
aminobutanol anizolanu?
anizolek aminobutanu?
...

Chemię skończyłem dawno temu i nic nie pamiętam :)
pirx
metoksybenzylideno butylanilina
Explanation:
Ciekly krysztal.
Nazwa na zasadzie dedukcyjnej, znalazlem odsylacz do "etoksybenzylideno propylaniliny (EBPA)". Natomiast powyzszy zwiazek ma skrot EBBA, dlatego taka nazwa.
Wzor chemiczny:
C4H9 C6H4 N CH C6H4 O CH3

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-01 13:10:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Powinno być \"butyloanilina\", przepraszam niedopatrzyłem. Odpowiedź dotyczy dokładnie tego, o co Pan pyta - ciekłych kryształów
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4metoksybenzylideno butylanilina
Jerzy Czopik
2 +1butyloanalina metoksybenzylidenowa
Piotr Bienkowski


Discussion entries: 2





  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
butyloanalina metoksybenzylidenowa


Explanation:
Zgaduję, więc jeśli to strzał kulą w płot, proszę mnie wyśmiać :)

Ale serię ciekawych wykładów na temat chemii organicznej można znaleźć tu:

http://accurapid.com/journal


    Reference: http://accurapid.com/journal
Piotr Bienkowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 353

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natalie: butyloanilina
20 mins
  -> Dziękuję. Mogę sobie pochlebić, że nie całkiem głupio strzelałem :)

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
metoksybenzylideno butylanilina


Explanation:
Ciekly krysztal.
Nazwa na zasadzie dedukcyjnej, znalazlem odsylacz do "etoksybenzylideno propylaniliny (EBPA)". Natomiast powyzszy zwiazek ma skrot EBBA, dlatego taka nazwa.
Wzor chemiczny:
C4H9 C6H4 N CH C6H4 O CH3

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-01 13:10:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Powinno być \"butyloanilina\", przepraszam niedopatrzyłem. Odpowiedź dotyczy dokładnie tego, o co Pan pyta - ciekłych kryształów


    Reference: http://www.kbn.gov.pl/pub/kbn/eureka/0105/32c.html
    Reference: http://liq-xtal.cwru.edu/lcdemo.htm
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828