KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

I/O slice

Polish translation: ...?


17:22 May 12, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250">laptops
English term or phrase: I/O slice
However, if you prefer to use the point enable that comes with your PCMCIA devices, please disable the PCMCIA card manager first. (Note, if you do this and you have a I/O slice, then extra PCMCIA sockets will not be recognized, if any are available.)
Kamil
Polish translation:...?
Explanation:
Znalazłem dwie możliwości:
Pierwsza, na stronie IBM pokazuje coś takiego, jakby I/O slice było porcją informacji.
Druga natiomast, w grupie dyskusyjnej, oznaczałaby, że jest to moduł wkładany, zawierający w sobie napęd CD i dysków.

Niestety żaden z linków nie opisuje dokładnie co to jest "I/O Slice".
Poza tym znalazłem cały szereg stron nie angielskojęzycznych, w których "I/O Slice" pozostawione było bez tłumaczenia, więc pewnie tędy droga ...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-13 08:07:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Podsumowując wszystko z tej strony:
\"Złącze I/O Slice\" - wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że oni coś takiego mają na myśli, potwierdza to zarówno Tomek, jak i Andrzej - tylko jest kwestia, jak to nazwać...
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
1. Nie odzywałem się (przepraszam), gdyż rzecz była potrzebna dość szybko, a zaraz potem wyjechałem.
2. Zdecydowałem się na "Złącze I/O Slice", choć bez 100-procentowego przekonania :). W każdym razie dzięki WSZYSTKIM za pomoc i komentarze; szkoda, że nie mogę przyznać punktów każdemu z Was.
Kamil
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Przypuszczenie
Andrzej Lejman
4modułowy zespół wejścia/wyjścia
Tomasz Niedbala
4blokowy system buforowania wejscia/wyjscia typu SliceMiroslaw Owinski
1...?
Jerzy Czopik


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
...?


Explanation:
Znalazłem dwie możliwości:
Pierwsza, na stronie IBM pokazuje coś takiego, jakby I/O slice było porcją informacji.
Druga natiomast, w grupie dyskusyjnej, oznaczałaby, że jest to moduł wkładany, zawierający w sobie napęd CD i dysków.

Niestety żaden z linków nie opisuje dokładnie co to jest "I/O Slice".
Poza tym znalazłem cały szereg stron nie angielskojęzycznych, w których "I/O Slice" pozostawione było bez tłumaczenia, więc pewnie tędy droga ...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-13 08:07:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Podsumowując wszystko z tej strony:
\"Złącze I/O Slice\" - wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że oni coś takiego mają na myśli, potwierdza to zarówno Tomek, jak i Andrzej - tylko jest kwestia, jak to nazwać...


    Reference: http://researchweb.watson.ibm.com/journal/rd/456/matick.pdf
    Reference: http://libretto.basiclink.com/archive/digest787.htm
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828
Grading comment
1. Nie odzywałem się (przepraszam), gdyż rzecz była potrzebna dość szybko, a zaraz potem wyjechałem.
2. Zdecydowałem się na "Złącze I/O Slice", choć bez 100-procentowego przekonania :). W każdym razie dzięki WSZYSTKIM za pomoc i komentarze; szkoda, że nie mogę przyznać punktów każdemu z Was.
Kamil

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
blokowy system buforowania wejscia/wyjscia typu Slice


Explanation:
www.cs.utah.edu/~cs6935/Previous/f99/chase.pdf

Miroslaw Owinski
PRO pts in pair: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: to, co opisują w linku, to raczej rodzaj sieciowego klastra. Nie widzę związku z pytaniem.
1 hr
  -> wedlug mnie, autor uzyl skrotu myslowego (I/O slice). Moze po prostu w ogole tego nie tlumaczyc?

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
modułowy zespół wejścia/wyjścia


Explanation:
Tak wynika z instrukcji np.:

http://ftp.automationdirect.com/documentation/d4slice/ch1.pd...

http://www.plcdirect.co.za/store/query_display.asp?57

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-12 20:24:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Na tej stronie:
http://www.twinhead.ru/sp_slimnote_9.htm
\"I/O slice i replikator portów\" to zdecydowanie opcjonalne akcesoria zewnętrzne, a nie złącze PCIMCIA (jak przypuszcza p.Andrzej).
Przypadkowo znalazłem cały tekst do tłumaczenia:
Q: My computer does not recognize my PCMCIA devices.

A: Most PCMCIA problems occur from the installation of more than one card manager. Your notebook computer ships with PCMCIA card manager pre-installed if you choose DOS and Windows 3.1 as an operating system. Windows 95 has internal support for PCMCIA device and you do not need any additional card manager. If you are using a modem in DOS and Windows 3.1, please be sure that you have your COM Ports and IRQ addresses set correctly under both DOS and Windows. However, if you prefer to use the point enable that comes with your PCMCIA devices, please disable the PCMCIA card manager first. (Note, if you do this and you have a I/O slice, then extra PCMCIA sockets will not be recognized, if any are available.)




    Reference: http://ftp.automationdirect.com/documentation/d4slice/ch1.pd...
Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 725

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Przypuszczenie


Explanation:
moje i Jurka układają się w pewną całość: I/O slice (moim zdaniem winno być interface) może być złączem kart PCMCIA. Jeżeli wyłączymy, jak każą, PCMCIA card manager, notebook nie rozpozna włożonych tam ew. kart (logiczne).
A wszystko to powoduje użycie sterownika dostarczonego z zewnętrznym urządzeniem PCMCIA (to mogą być różne urządzenia, od czytnika linii papilarnych po GPS), który wymaga wyłączenia innych urządzeń tego typu, bo inaczej sterowniki by się pogryzły.
Trochę to pokrętne, ale zdarza się w niedopracowanych konstrukcjach.
A co do tekstu, nadal podejrzewam A.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: i Tobie bym uwierzyŁ, bo to raczej nie ta straszna teoretyka IBM, tylko czysta praktyka, więc Twoje przypuszczenia idą w dobrą stronŁ. Znalazłem jeszcze gdzieś "I/O Slice" w parze z "Dockingstation", a może to po prostu gatunek modułu PCMCIA?
25 mins
  -> No i dobrze - docking station, czyli stacja dokująca, która musi mieć złącze I/O. A PCMCIA to PCMCIA (dawniej karta PC). Asker się nie odzywa (niedziela), może więcej kontektsu by pomogło.

neutral  Tomasz Niedbala: "Docking station" to na pewno nie gatunek modułu PCMCIA, lecz typ podstawy pod laptopa do której dołączone są np.sieć, zewnętrzny monitor i klawiatura itp.
41 mins
  -> No i właśnie to miałem na myśli. Chodziło o to, że to przybliża nas do tego, że I/O slice to złącze wejścia/wyjścia.