KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

activity monitor

Polish translation: monitor aktywności


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:activity monitor
Polish translation:monitor aktywności
Entered by: Piotr Bienkowski

05:31 May 13, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / employee surveillance
English term or phrase: activity monitor
program instalowany w komputerze pracownikowi podejrzewanemu o to, że się obija lub w inny sposób niewłaściwie wykorzystuje stanowisko pracy
Piotr Bienkowski
Poland
monitor aktywności
Explanation:
Bez przesady z rozbudowanymi definicjami. Przeciętnemu Amerykaninowi określenie 'activity monitor' powie niewiele wiięcej niż takiemuż Polakowi 'monitor aktywności'. W tekstach, w których potrzebne jest wyjaśnienie znaczenia tego terminu, jest ono po prostu zamieszczane. Zarówno po polsku, jak i po angielsku. A śmiem twierdzić, że zwłaszcza po angielsku :-)

A dla nieprzekonanych - link:

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-13 08:14:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Jeszcze ciekawostka - w Websterze \'monitor\' w znaczeniu, które można od biedy przypisać temu określeniu, występuje dopiero na 8. pozycji \'any of various devices for checking or regulating performance of machines, aircrafts, guided missiles, etc,\'. Natomiast w Słowniku Doroszewskiego jest to definicja 4. - \'aparat kontrolny (radiowy, telewizyjny, telefoniczny itp.\'

Jak widać, dla Amerykanina takie znaczenie słowa \'monitor\' jest znacznie mniej oczywiste niż dla Polaka :-)
Selected response from:

leff
Grading comment
Dzięki. Wolę krócej, bo to się przewija kilka razy w artykule i taki tasiemiec robijałby mi zdania.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Program służący do monitorowania poprzez sieć aktywności użytkownika.
bartek
5monitor aktywności
leff


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Program służący do monitorowania poprzez sieć aktywności użytkownika.


Explanation:
Takę definicję podaje 'Chip'

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-13 05:41:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Albo
program do monitorowania aktywności pracowników


    Reference: http://download.chip.pl/download_22601.html
    Reference: http://download.chip.pl/index/download_index_1222.html
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jakub Szacki: troche dlugie.
1 min
  -> Mi też to się nie podoba (za długie). Skrócić można :-)

neutral  Lota: the big brother deal.:)
3 mins
  -> Yeah... :-)

agree  maciejm: nawet jeżeli się skróci,(automatyczny/komputerowy/sieciowy obserwator/monitor pracy/działalności pracownika") to i tak chyba trzeba zostawić Twoją definicję.M.M.
24 mins
  -> Dzięki za zdroworozsądkowe i 'fachowe' podejście do mojej odpowiedzi. Czasami lepszy rydz, niz nic:-)

agree  Andrzej Lejman: monitor aktywności użytkownika - sieciowy można pominąć, nie ma w oryginale. Poza tym, są to tzw. programy rezydentne, działające w tle na konkretnym komputerze. Program nie jest sieciowy; to tylko admin przez sieć może ściągnąć plik z wynikiem.
2 hrs
  -> Dziękuję :-)

neutral  leff: to nie jest przetłumaczenie tylko wytłumaczenie znaczenia :-(
2 hrs
  -> Wydaje mi się, że ilu oceniających, tyle będzie odpowiedzi. Jest to termin, zrzędu tych, przy których język polski czuje się nieco bezradny

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
monitor aktywności


Explanation:
Bez przesady z rozbudowanymi definicjami. Przeciętnemu Amerykaninowi określenie 'activity monitor' powie niewiele wiięcej niż takiemuż Polakowi 'monitor aktywności'. W tekstach, w których potrzebne jest wyjaśnienie znaczenia tego terminu, jest ono po prostu zamieszczane. Zarówno po polsku, jak i po angielsku. A śmiem twierdzić, że zwłaszcza po angielsku :-)

A dla nieprzekonanych - link:

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-13 08:14:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Jeszcze ciekawostka - w Websterze \'monitor\' w znaczeniu, które można od biedy przypisać temu określeniu, występuje dopiero na 8. pozycji \'any of various devices for checking or regulating performance of machines, aircrafts, guided missiles, etc,\'. Natomiast w Słowniku Doroszewskiego jest to definicja 4. - \'aparat kontrolny (radiowy, telewizyjny, telefoniczny itp.\'

Jak widać, dla Amerykanina takie znaczenie słowa \'monitor\' jest znacznie mniej oczywiste niż dla Polaka :-)


    Reference: http://www.polarys.com.pl/pl/shareware.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Dzięki. Wolę krócej, bo to się przewija kilka razy w artykule i taki tasiemiec robijałby mi zdania.