KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

limp-home gear

Polish translation: tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:limp-home gear
Polish translation:tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów
Entered by: maciejm

18:23 May 18, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: limp-home gear
none
Wes
tryb awaryjny
Explanation:
automatycznej/sekwencyjnej skrzyni biegów. Poniżej jest opis "limping home":

Zjechałem na pobocze i pomyślałem: co jest ? Wyłączyłem silnik. Uruchamiam silnik, włączam "D", auto jedzie, ale tylko wtedy kiedy powoli naciskam pedał gazu. Gdy nogę zdejmę z pedału, auto znowu "łapie luz". Próby jazdy na innych biegach kończą się tak samo. Zastanawiam się co robić. Przecież powinien być tryb awaryjny, może drugi bieg, może pierwszy. Nic z tego. Strach w oczach, bo wokół pustkowie a do domu daleko. Tak, mam niedaleko znajomych. Jeszcze tylko 15 km. Ale za każdym razem kiedy chcę ruszyć, muszę wyłączyć i ponownie włączyć silnik. Czy tak dojadę, czy "nie padnie" mi akumulator? Dojechałem. Znajomy jest mechanikiem samochodowym, sam nie robi automatów, ale poleca mi zakład kolegi oddalony o 5km.
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
Tak myslalem, ale chcialem miec pewnosc. dzieki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4przypuszczenie: "bezpieczna kontyuacja jazdy" ?
Tomasz Niedbala
4tryb awaryjny
maciejm


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tryb awaryjny


Explanation:
automatycznej/sekwencyjnej skrzyni biegów. Poniżej jest opis "limping home":

Zjechałem na pobocze i pomyślałem: co jest ? Wyłączyłem silnik. Uruchamiam silnik, włączam "D", auto jedzie, ale tylko wtedy kiedy powoli naciskam pedał gazu. Gdy nogę zdejmę z pedału, auto znowu "łapie luz". Próby jazdy na innych biegach kończą się tak samo. Zastanawiam się co robić. Przecież powinien być tryb awaryjny, może drugi bieg, może pierwszy. Nic z tego. Strach w oczach, bo wokół pustkowie a do domu daleko. Tak, mam niedaleko znajomych. Jeszcze tylko 15 km. Ale za każdym razem kiedy chcę ruszyć, muszę wyłączyć i ponownie włączyć silnik. Czy tak dojadę, czy "nie padnie" mi akumulator? Dojechałem. Znajomy jest mechanikiem samochodowym, sam nie robi automatów, ale poleca mi zakład kolegi oddalony o 5km.


    Reference: http://olczak.home.pl/felietony/index.html
maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126
Grading comment
Tak myslalem, ale chcialem miec pewnosc. dzieki.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przypuszczenie: "bezpieczna kontyuacja jazdy" ?


Explanation:
Tyb pracy komputera samochodowego pozwalający w bezpieczny sposób kontynuować jazdę (a najlepiej wrócić do domu!)


Basically, if anything goes wrong, say a sensor fails, the unit goes into 'limp home' mode. This means the bare minimum power is supplied to enable the vehicle to complete it's journey. This is useful as it means the minimum possible damage is caused to the engine. Also, when presented to a garage, the unit can communicate what is wrong to a specially configured computer, saving both time and money in rectifying the situation.




    Reference: http://www.bath.ac.uk/~en8cjy/home2.htm
Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 725