KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

error proofing

Polish translation: metody zabezpieczania przed powstawaniem błędów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:error proofing
Polish translation:metody zabezpieczania przed powstawaniem błędów
Entered by: Barbara Szelest-VanDussen

08:00 May 22, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / quality
English term or phrase: error proofing
Error proofing methods have been introduced to prevent quality problems...
makary
metody zabezpieczania przed powstawaniem błędów
Explanation:
Aby zapobiec powstawaniu problemów jakościowych wprowadzono metody zabezpieczania przed powstawaniem błędów...

Twórczość własna na podstawie znajomości kilku norm jakościowych.
Selected response from:

big_fish
Grading comment
Thanks, non-guesser!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sprawdzanie i korekta błędów
bartek
5odporność na błędy/pomyłkiEdward Żuczek
4 +1Metody kontroli jakości
Teresa Goscinska
4metody zabezpieczania przed powstawaniem błędówbig_fish


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sprawdzanie i korekta błędów


Explanation:
b.

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Dzięki za odpowiedź, ale nie o to chodziło.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
32 mins
  -> Dzięki :-)

agree  maciejm
1 hr
  -> Dzięki :-)
The asker has declined this answer
Comment: Dzięki za odpowiedź, ale nie o to chodziło.

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Metody kontroli jakości


Explanation:
Zgaduje. To dotyczy chyba jakości produktu

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
33 mins
The asker has declined this answer

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
metody zabezpieczania przed powstawaniem błędów


Explanation:
Aby zapobiec powstawaniu problemów jakościowych wprowadzono metody zabezpieczania przed powstawaniem błędów...

Twórczość własna na podstawie znajomości kilku norm jakościowych.

big_fish
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 81
Grading comment
Thanks, non-guesser!

1441 days   confidence: Answerer confidence 5/5
odporność na błędy/pomyłki


Explanation:
Wikipedia podaje następujące wyjaśnienie:

Poka-yoke (inne określenia: ang. mistake proofing, error proofing)
potocznie: odporność na głupotę, idiotoodporność.

Analizując proces powstawania wad produktu zwrócono uwagę, że pomiędzy pomyłką a wynikającym z niej defektem jest jeszcze jedna, potencjalna możliwość: zauważenie pomyłki i jej poprawienie. Stąd wniosek, że sposobem ograniczenia wadliwości jest stwarzanie warunków w których błąd nie może się zdarzyć, albo będzie natychmiast widoczny.

Przykładem realizacji tej idei jest stanowisko montażowe wyposażone w pojemniki odpowiednie dla każdej z montowanych części. Przed przystąpieniem do montażu wszystkie pojemniki powinny być zapełnione. Kształt pojemników dostosowany do kształtu montowanych części zapewni, że zostanie zgromadzonych odpowiednia ilość właściwych części. Kolejność ustawienia pojemników sugeruje kolejność montowania części. Po zmontowaniu - wszystkie pojemniki powinny być puste.

Przykładem obiektu zaprojektowanego niezgodnie z ideą poka-yoke jest karta bankomatowa: można ją wkładać do bankomatu na cztery sposoby, z których tylko jeden jest właściwy. Prosty zabieg obcięcia narożnika powoduje, że podobna pomyłka nie jest możliwa w przypadku podobnych płaskich, prostokątnych obiektów jak: dyskietka, karta telefoniczna, karta SIM do telefonu komórkowego


Edward Żuczek
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 170