KudoZ home » English to Polish » Computers: Software

fault-tolerant application software

Polish translation: program tolerujący awarie / uszkodzenia


15:44 May 27, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / <meta http-equiv=
English term or phrase: fault-tolerant application software
odporne na błędy, czy tolerujące błędy?
Butelka do połowy pełna, czy pusta? :-)
Andrzej Lejman
Polish translation:program tolerujący awarie / uszkodzenia
Explanation:
System tolerujący uszkodzenia, system tolerujący awarie (angielskie fault tolerant system), system który potrafi wykryć uszkodzenia i albo w sposób przewidywalny zaprzestaje działania, albo je ukrywa, dzięki czemu użytkownik systemu tolerującego uszkodzenia nie dostrzeże żadnego defektu lub co najwyżej odczuje pewne pogorszenie jakości świadczonych usług. System nazywa się tolerującym k uszkodzeń (k fault tolerant), jeśli potrafi przetrwać uszkodzenia k składowych i nadal spełniać swoje założenia. System tolerujący uszkodzenia buduje się w oparciu o zwielokrotnienia sprzętowe i programowe.
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
Z całości tekstu jednoznacznie wynika, że chodzi o systemy pracujące z tolerancja błędów. I znów Twoja odpowiedź naprowadziła mnie na właściwą drogę. Pozostałym uczestnikom dyskusji poddaję pod rozwagę, jak łatwo ulec stereotypom myślenia!
A do BTInfo wysłałem maila.
Pozdrawiam i dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2odporny na błędy
bartek
4aplikacja odporna na uszkodzeniajaskol
4program tolerujący awarie / uszkodzenia
Hanna Burdon


Discussion entries: 2





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
odporny na błędy


Explanation:
Zgodnie z regułą słownikową :-), ale licho wie, co wymyślili computer-savvy people.

A butelka jest zawsze do połowy pełna dla optymisty :-)

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Niedbala: Nie chciałbym softu tolerującego błędy! A dla mnie zawsze butelka jest do połowy pusta ;-)
8 mins
  -> O, do licha. Pesymista ? Czas może wyjechać do ciepłych krajów? :-)

agree  Jerzy Czopik: Choć butelka do połowy pełna, to program ma być odporny na bŁędy... :-) Czego życzyć Billowi...
41 mins
  -> Nnnno!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
program tolerujący awarie / uszkodzenia


Explanation:
System tolerujący uszkodzenia, system tolerujący awarie (angielskie fault tolerant system), system który potrafi wykryć uszkodzenia i albo w sposób przewidywalny zaprzestaje działania, albo je ukrywa, dzięki czemu użytkownik systemu tolerującego uszkodzenia nie dostrzeże żadnego defektu lub co najwyżej odczuje pewne pogorszenie jakości świadczonych usług. System nazywa się tolerującym k uszkodzeń (k fault tolerant), jeśli potrafi przetrwać uszkodzenia k składowych i nadal spełniać swoje założenia. System tolerujący uszkodzenia buduje się w oparciu o zwielokrotnienia sprzętowe i programowe.


    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/015d04.html
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Z całości tekstu jednoznacznie wynika, że chodzi o systemy pracujące z tolerancja błędów. I znów Twoja odpowiedź naprowadziła mnie na właściwą drogę. Pozostałym uczestnikom dyskusji poddaję pod rozwagę, jak łatwo ulec stereotypom myślenia!
A do BTInfo wysłałem maila.
Pozdrawiam i dziękuję!

1578 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aplikacja odporna na uszkodzenia


Explanation:
Dziwaczne to, ale inaczej nie chce być.

Example sentence(s):
  • Maximizing information availability through a fault-tolerant, self-healing architecture.

    Reference: http://venus.ci.uw.edu.pl/~milek/cgi-bin/infor.cgi?SLOWO=fau...
jaskol
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): drugastrona