KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

toner-fusion copier

Polish translation: kopiarka laserowa


19:35 May 31, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: toner-fusion copier
The adhesive used in NEATO labels is a special non-ooze emulsion, which was designed for clean sheetability and processing through toner-fusion copiers and printers.
Robert Pranagal
Polish translation:kopiarka laserowa
Explanation:
i drukarka.
Choc to niespotykane określenie.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-02 11:57:57 (GMT)
--------------------------------------------------

Przejrzałem dokładnie stronę NEATO i ze znajdujacych sie tam informacji wynika, że produkowane są dwie wersje etykiet - uniwersalne do drukarek atramentowych i laserowych oraz tylko do laserowych. Uzasadnione wydaje się zatem przypuszczenie, że toner-fusion jest tu użyte jako przeciwstawienie ink-jet.
Drukarki, o których pisze Natalie, to wyrafinowane kombajny do druku takich zadań, jak np. faktury Telekompromitacji. Xeikon podaje, że do tej pory sprzedał 700 takich drukarek.
Drugi link Natalie dotyczy właśnie drukarek laserowych.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2-
Natalie
4 +2kopiarka laserowa
Andrzej Lejman


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kopiarka laserowa


Explanation:
i drukarka.
Choc to niespotykane określenie.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-02 11:57:57 (GMT)
--------------------------------------------------

Przejrzałem dokładnie stronę NEATO i ze znajdujacych sie tam informacji wynika, że produkowane są dwie wersje etykiet - uniwersalne do drukarek atramentowych i laserowych oraz tylko do laserowych. Uzasadnione wydaje się zatem przypuszczenie, że toner-fusion jest tu użyte jako przeciwstawienie ink-jet.
Drukarki, o których pisze Natalie, to wyrafinowane kombajny do druku takich zadań, jak np. faktury Telekompromitacji. Xeikon podaje, że do tej pory sprzedał 700 takich drukarek.
Drugi link Natalie dotyczy właśnie drukarek laserowych.


    Reference: http://www.printers.ibm.com/R5PSC.NSF/web/lpaper
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Niedbala
50 mins

agree  maitland
11 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
-


Explanation:
Robert, nie znalazlam polskiego odpowiednika, ale chodzi tu o utrwalenie toneru na papierze. W drukarkach/kopiarkach laserowych nastepuje to poprzez obrobke termiczna, zazwyczaj w drodze przejscia kartki pomiedzy walkiem grzewczym a walkiem dociskowym. Skutkiem podgrzewania strony toner czesciowo sie topi i na stale "przykleja sie" do papieru.

Ale istnieje i t.zw. utrwalanie na zimno, np. w drukarkach Xeikon ktore drukuja w technologii magnetograficznej. Utrwalanie toneru "na zimno" (tzw. flash fusing) czyni wymagania dotyczace papieru bardziej tolerancyjnymi (brak efektu sfalowania na wyjsciu drukarki w przypadku uzycia papieru kurczliwego termicznie lub zbyt krótko aklimatyzowanego. Jednoczesnie takie utrwalanie pozwala na druk na niestandardowych mediach np. papierze kredowym, foliowanym, etykietach samoprzylepnych, kartach plastikowych itp

Wiec nie mozna powiedziec ze toner-fusion copier to kopiarka laserowa. Nie jestem pewna co do wersji polskiej, ale moze by powiedziec "drukarki/kopiarki z systemem utrwalania toneru"


Informacje dodatkowe:
http://druknet.pl/druknet/regeneracja/?tid=71
(patrz "Fuser roller")

Drukarki Xeikon:
http://www.softex.com.pl/prod/masowe/xeikon.html

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
5 days

agree  ELynx: Oczywiscie
6 days