KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

unsharpmask

Polish translation: Filtr wyostrzaj±cy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:UnSharpMask
Polish translation:Filtr wyostrzaj±cy
Entered by: Piotr Bienkowski

15:05 Jun 4, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / comp. graphics
English term or phrase: unsharpmask
co¶ z obróbki grafiki, oprogramowanie Canon
Piotr Bienkowski
Poland
maska wyostrzajaca
Explanation:
Niestety, unsharp mask - to nazwa mylaca!
Ten filtr sluzy do wyostrzania obrazu (wyostrzane sa brzegi, kontury obrazu)

Przyklady opisow oprogramowania roznych firm:

Jakosc funkcji wyostrzania w roznych programach graficznych znacznie sie rozni. Bardziej profesjonalne programy pozwalaja na zastosowanie funkcji Unsharp masking, ktora mimo mylacej nazwy jest najlepsza metoda wyostrzania.
http://www.agfa.com.pl/agfaphoto/library/digicourse/9910/sof...

W zwiazku z tym dobre filtry wyostrzajace probuja wylaczyc duze obszary z procesu wyostrzania i ograniczyc swoje dzialanie do brzegow. Pomimo mylacej nazwy filtr Unsharp masking jest czesto najlepszym narzedziem do tego celu. Nalezy wspomniec, ze filtr ten symuluje proces o tej samej nazwie stosowany w fotografii: polega on na umieszczeniu nieostrego slajdu na ostrej wersji negatywowej i wydrukowaniu calosci na wysokokontrastowym papierze fotograficznym. Podkresla to kontury obrazu, bez niepotrzebnego zwiekszania kontrastu pozostalych czesci.
http://www.agfa.com.pl/agfaphoto/library/digicourse/9912/fil...

GIMP:
Do ostrzenia całego obrazka służy filtr Unsharp Mask (Filters/Enhance/Unsharp Mask...)
http://www.gimp.signs.pl/tutoriale/narzedzia_bl_sh.shtml
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5maska wyostrzajaca
Natalie
4 +1maska zmiękczająca
Andrzej Lejman


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
maska zmiękczająca


Explanation:
w Corelu to zmiękczanie

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
53 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
maska wyostrzajaca


Explanation:
Niestety, unsharp mask - to nazwa mylaca!
Ten filtr sluzy do wyostrzania obrazu (wyostrzane sa brzegi, kontury obrazu)

Przyklady opisow oprogramowania roznych firm:

Jakosc funkcji wyostrzania w roznych programach graficznych znacznie sie rozni. Bardziej profesjonalne programy pozwalaja na zastosowanie funkcji Unsharp masking, ktora mimo mylacej nazwy jest najlepsza metoda wyostrzania.
http://www.agfa.com.pl/agfaphoto/library/digicourse/9910/sof...

W zwiazku z tym dobre filtry wyostrzajace probuja wylaczyc duze obszary z procesu wyostrzania i ograniczyc swoje dzialanie do brzegow. Pomimo mylacej nazwy filtr Unsharp masking jest czesto najlepszym narzedziem do tego celu. Nalezy wspomniec, ze filtr ten symuluje proces o tej samej nazwie stosowany w fotografii: polega on na umieszczeniu nieostrego slajdu na ostrej wersji negatywowej i wydrukowaniu calosci na wysokokontrastowym papierze fotograficznym. Podkresla to kontury obrazu, bez niepotrzebnego zwiekszania kontrastu pozostalych czesci.
http://www.agfa.com.pl/agfaphoto/library/digicourse/9912/fil...

GIMP:
Do ostrzenia całego obrazka służy filtr Unsharp Mask (Filters/Enhance/Unsharp Mask...)
http://www.gimp.signs.pl/tutoriale/narzedzia_bl_sh.shtml


Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529
Grading comment
Bardzo dziękuję