KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

electroic-ticketing watch

Polish translation: zegarek z funkcją elektronicznej portmonetki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:electronic-ticketing watch
Polish translation:zegarek z funkcją elektronicznej portmonetki
Entered by: Andrzej Lejman

09:47 Jun 5, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: electroic-ticketing watch
a new contactless, electronic-ticketing watch, called Swatch Access, which packs a smart-card payment system for public transit fares

Co to jest??? Pomocy!
Katarzyna Chmiel
Poland
elektroniczna portmonetka
Explanation:
spotkałem się wielokrotnie z taką nazwą w opisach systemów mikropłatności.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 11:12:59 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.wsp.krakow.pl/papers/konfp2.html
http://www.telix.pl/article.php?sid=1076

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 11:33:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Do Natalie: przcież tu nie chodzi o fizyczną portmonetkę. \"Elektroniczna portmonetka\" to zwyczajowa nazwa systemu mikropłatności. Fizycznie może to być karta płatnicza, zegarek, telefon, PDA etc.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 11:44:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Może \"zegarek z funkcją elektronicznej portmonetki\" byłby dobrym wyjściem?
Chodzi mi o to, że ta nazwa jest już naprawdę dobrze znana.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dziękuję wszystkim za pomoc. Wybrałam "zegarek z funkcją elektronicznej portmonetki".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1elektroniczna portmonetka
Andrzej Lejman
4 +1karnet na przejazdy
Jakub Szacki
4inteligentny bezkontaktowy "zegarek" chipowy
Natalie
4elektroniczny portfel w zegarku
Tomasz Niedbala


Discussion entries: 2





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
elektroniczna portmonetka


Explanation:
spotkałem się wielokrotnie z taką nazwą w opisach systemów mikropłatności.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 11:12:59 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.wsp.krakow.pl/papers/konfp2.html
http://www.telix.pl/article.php?sid=1076

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 11:33:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Do Natalie: przcież tu nie chodzi o fizyczną portmonetkę. \"Elektroniczna portmonetka\" to zwyczajowa nazwa systemu mikropłatności. Fizycznie może to być karta płatnicza, zegarek, telefon, PDA etc.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 11:44:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Może \"zegarek z funkcją elektronicznej portmonetki\" byłby dobrym wyjściem?
Chodzi mi o to, że ta nazwa jest już naprawdę dobrze znana.


Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Dziękuję wszystkim za pomoc. Wybrałam "zegarek z funkcją elektronicznej portmonetki".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm: "zegarek z funkcją..." sounds OK
1 day6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inteligentny bezkontaktowy "zegarek" chipowy


Explanation:
nowy system pobierania oplat za przejazd oparty na technologii "smart-card"

http://www.cnn.com/TECH/computing/9812/18/smartwatch.idg/

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: powszechnie nazywany u nas "elektroniczna portmonetka"
16 mins
  -> Ale Kasia ma w tym zdaniu "electronic-ticketing watch" - chyba zegarek to nie portmonetka

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elektroniczny portfel w zegarku


Explanation:
lub
"zegarek z elektronicznym portfelem"
"zegarek z funkcją elektronicznego portfela"



    Reference: http://www.trol.pl/body_terminale_promocja.html
Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 725

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
karnet na przejazdy


Explanation:
karnety takie od paru lat stosowane sa w kolejkach linowych a Alpach, po zaplaceniu stosownej sumy dostaje sie albo cos na ksztalt karty kredytowej z "nabitymi" punktami albo te punkty sa "nabijane" na zegarek Swatcha. I to wlasnie nazywa sie karnetami.


Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
1 day14 hrs