KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

steel plates for the rudder horn

Polish translation: ostroga / ostroga nośna steru


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:steel plates for the rudder horn
Polish translation:ostroga / ostroga nośna steru
Entered by: bartek

10:11 Jun 10, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: steel plates for the rudder horn
Almost none - just a list of goods to be provided to a shipyard under a sale agreement
Malgosia
ostroga / ostroga nośna steru
Explanation:
http://www.orca.mila.edu.pl/~p_krysztalowicz/slown/o.html

ostroga, skeg - płetwa na jachcie z krótką płetwą balastową, na której mocuje się łożyska steru zawiasowego lub pótwiszącego.

http://www.prim.com.pl/zagle/janosik.htm


A znaczenia samego "horn" chyba nie trzeba wyjaśniać :-)



--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-10 11:13:52 (GMT)
--------------------------------------------------

A więc w całości będzie to \"stalowe płyty ostrogi steru\" :-)
Selected response from:

bartek
Grading comment
Many thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ostroga / ostroga nośna steru
bartek
4 -1blachy stalowe ramienia steru
Krzysztof


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
blachy stalowe ramienia steru


Explanation:
ster statku lub okretu zamocowany jest na ramieniu wokól ktorego sie obraca, ramie wykonane jest w postaci konstrukcji spawanej

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-10 11:22:17 (GMT)
--------------------------------------------------

w > powinno oczywiscie byc jachtu :))

Krzysztof
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 782

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  bartek: ramię sterowe (tylnicy) to jest 'rudderpost'
7 mins
  -> ostroga bardziej pasuje mi do jahtu niz statku...

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ostroga / ostroga nośna steru


Explanation:
http://www.orca.mila.edu.pl/~p_krysztalowicz/slown/o.html

ostroga, skeg - płetwa na jachcie z krótką płetwą balastową, na której mocuje się łożyska steru zawiasowego lub pótwiszącego.

http://www.prim.com.pl/zagle/janosik.htm


A znaczenia samego "horn" chyba nie trzeba wyjaśniać :-)



--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-10 11:13:52 (GMT)
--------------------------------------------------

A więc w całości będzie to \"stalowe płyty ostrogi steru\" :-)

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Many thanks.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krzysztof: www.etis.net/caddet/eetb_eus/R116.pdf
4 mins
  -> Dzięki, że też ja nie znalazłam tej strony! :-)