KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

way-finding literature

Polish translation: pomoce kartograficzne


07:54 Jul 8, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: way-finding literature
I made heavy use of the way-finding literature – drawing on maps, building and road signage, and 2-D spatial orientation as a way to design navigational aids.
kgas
Polish translation:pomoce kartograficzne
Explanation:
I made heavy use of the way-finding literature – drawing on maps, building and road signage, and 2-D spatial orientation as a way to design navigational aids.

"W dużym stopniu wykorzystywałem pomoce kartograficzne - rysunek na mapach, oznaczenia dróg i budynków/zabudowań, oraz dwuwymiarową orientację przestrzenną, jako sposób zaprojektowania pomocy nawigacyjnych"

... Pomoce kartograficzne: D. Bahad, W. Chrostowski (oprac. wyd. polskiego),
Atlas biblijnej Jerozolimy, Warszawa 1999; JA Printchart (red. ...


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-08 08:41:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Ja to rozumiem w ten sposób, że ten ktoś przy przygotowywaniu pomocy nawigacyjnych (może np map elektronicznych, albo po prostu map morskich czy lotniczych, może jakichś locji) opierał się na tym w jaki sposób poszczególne elementy ukształtowania terenu były oznaczane na normalnych mapach
M.
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
Dziekuje!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przewodniki (turystyczne)
Tomasz Niedbala
4pomoce kartograficzne
maciejm
4 -2istniejące systemy oznakowańpidzej


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przewodniki (turystyczne)


Explanation:
informatory turystyczne

Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 725

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek: oczywi¶cie!
1 min
  -> Dzięki

neutral  maciejm: niekoniecznie przewodniki i niekoniecznie turystyczne
9 mins
  -> Koncepcja jest słuszna, ale w/g mnie wykorzystywał przewodniki do przygotowywania pomocy kartograficznych (nawigacyjnych)

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pomoce kartograficzne


Explanation:
I made heavy use of the way-finding literature – drawing on maps, building and road signage, and 2-D spatial orientation as a way to design navigational aids.

"W dużym stopniu wykorzystywałem pomoce kartograficzne - rysunek na mapach, oznaczenia dróg i budynków/zabudowań, oraz dwuwymiarową orientację przestrzenną, jako sposób zaprojektowania pomocy nawigacyjnych"

... Pomoce kartograficzne: D. Bahad, W. Chrostowski (oprac. wyd. polskiego),
Atlas biblijnej Jerozolimy, Warszawa 1999; JA Printchart (red. ...


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-08 08:41:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Ja to rozumiem w ten sposób, że ten ktoś przy przygotowywaniu pomocy nawigacyjnych (może np map elektronicznych, albo po prostu map morskich czy lotniczych, może jakichś locji) opierał się na tym w jaki sposób poszczególne elementy ukształtowania terenu były oznaczane na normalnych mapach
M.


    www.awsd.bialystok.pl/program.htm - 101k
maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126
Grading comment
Dziekuje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tomasz Niedbala: Koncepcja jest słuszna, ale w/g mnie wykorzystywał przewodniki do przygotowywania pomocy kartograficznych
39 mins
  -> Pomoce nawigacyjne to nie tylko mapy, ale np. locje, spisy świateł, tabele pływów itd., itp M.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
istniejące systemy oznakowań


Explanation:
bo to z nich właśnie czerpał jak się wydaje autor projektu "navigational aids" - trudno zaś oznakowanie na drogach i wewnątrz budynków uznać za pomoce kartograficzne

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  maciejm: no pewnie, że trudno, bo "way-finding literature" to nie oznakowanie, tylko to, gdzie to oznakowanie się znajdowało, czyli mapy, atlasy etc. Oprócz tego skąd "wewnątrz budynków"?
4 mins

disagree  bartek: Ja tam widze, ze cala 'akcja' dzieje sie outdoor
38 mins