KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Cruise Control

Polish translation: regulator stalej predkosci


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cruise Control
Polish translation:regulator stalej predkosci
Entered by: Barbara Szelest-VanDussen

13:23 Jul 12, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / Motorcycle
English term or phrase: Cruise Control
dotyczy motocykla
Jan Barta
"regulator stałej prędkości"
Explanation:
w cudzysłowie, bo brzmi to lekko sztucznie.
Chodzi o mechanizm pozwalający na ustalenie pewnej prędkości, po czym można zdjąć nogę z gazu, a pojazd sam będzie utrzymywał tę prędkość. Taki jakby autopilot.

Na polskich drogach wg. mnie dość bezużyteczne urządzenie ;-)



--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-12 13:48:28 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Pierwsze słyszę o tempomacie...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-12 13:54:08 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

w google większość hitów \"tempomat\" jest po niemiecku, więc nie wiem, czy to nie bezpośrednie przeniesienie.
Selected response from:

PAS
Grading comment
chyba polacy mówią na to tempomat nie?
Dzięki Ci
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1regulator stałej prędkości
Pawel Bartoszewicz
4 +1"regulator stałej prędkości"
PAS
Summary of reference entries provided
Tempomat
Hanna Burdon

  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
"regulator stałej prędkości"


Explanation:
w cudzysłowie, bo brzmi to lekko sztucznie.
Chodzi o mechanizm pozwalający na ustalenie pewnej prędkości, po czym można zdjąć nogę z gazu, a pojazd sam będzie utrzymywał tę prędkość. Taki jakby autopilot.

Na polskich drogach wg. mnie dość bezużyteczne urządzenie ;-)



--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-12 13:48:28 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Pierwsze słyszę o tempomacie...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-12 13:54:08 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

w google większość hitów \"tempomat\" jest po niemiecku, więc nie wiem, czy to nie bezpośrednie przeniesienie.


    Reference: http://www.jeep.pl/cennik.php
PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1277
Grading comment
chyba polacy mówią na to tempomat nie?
Dzięki Ci

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Szelest-VanDussen
2 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
regulator stałej prędkości


Explanation:
To elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości podróżnej, niezależnie od występujących obciążeń, zmian nachylenia drogi itd. Popularny w ruchu autostradowym w USA i Kanadzie

http://wiem.onet.pl/wiem/007e60.html


    Reference: http://www.chrysler.com.pl/voyager.php?link=voyager_wyposaze...
Pawel Bartoszewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 608

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Szelest-VanDussen
2 hrs




Reference comments


2759 days
Reference: Tempomat

Reference information:
"Tempomat – urządzenie utrzymujące stałą prędkość pojazdu niezależnie od tego, czy pojazd porusza się po płaskiej nawierzchni, czy też pochyłej (podjazdy, zjazdy). Kierowca nie musi naciskać pedału przyspieszenia, gdyż regulacja prędkości odbywa się automatycznie (w przypadku wyposażenia w skrzynię automatyczną również biegi są zmieniane automatycznie)."


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tempomat
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199