KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Collectibles

Polish translation: przedmioty o wartosci muzealnej/antyki


21:59 Jul 14, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / motocykl
English term or phrase: Collectibles
Ochrona oczu/kaski/Collectibles
Jan Barta
Polish translation:przedmioty o wartosci muzealnej/antyki
Explanation:
niekoniecznie musza byc stare. "O wartosci muzealnej" oddaje znaczenie "collectible"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-14 22:13:12 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

pewnie, ze czesci motocykla moga byc collectible. Na przyklad rozne czesci slawnych motorow jak Harley Davison czy Bugatti czy takie rozne. W muzeum motocykli na pewno mozna znalezc rozne czescim, silnika etc. To samo w domach zbieraczy przedmiotow o tematyce motorowo-samochodowej. :)
Selected response from:

Lota
United States
Grading comment
dzięk.........ale przy motocyklu???

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2skoro odpowiedz nie jest satysfakcjonujaca...
Magda Dziadosz
4 +1Consult the client.
Izabella Kraus
5 -1przedmioty o wartosci muzealnej/antyki
Lota


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
przedmioty o wartosci muzealnej/antyki


Explanation:
niekoniecznie musza byc stare. "O wartosci muzealnej" oddaje znaczenie "collectible"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-14 22:13:12 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

pewnie, ze czesci motocykla moga byc collectible. Na przyklad rozne czesci slawnych motorow jak Harley Davison czy Bugatti czy takie rozne. W muzeum motocykli na pewno mozna znalezc rozne czescim, silnika etc. To samo w domach zbieraczy przedmiotow o tematyce motorowo-samochodowej. :)

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817
Grading comment
dzięk.........ale przy motocyklu???

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Magda Dziadosz: niekoniecznie o wartosci muzealnej, ani nie antyki, a jedynie przedmioty o wartosci dla kolekcjonerow.
11 mins
  -> co do antykow, to Pytacz moze sobie sam dopasowac. To moga byc antyki, zalezy od kontekstu.

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
skoro odpowiedz nie jest satysfakcjonujaca...


Explanation:
..to po co dawac punkty i zamykac pytanie zanim zostanie mailem wyslane do tych 100-ilus osob?
Czasem warto poczekac, bo moze sie okazac, ze pierwsza odpowiedz wcale nie jest najlepsza.

W tym przypadku, antyki to oczywiscie za duzo powiedziane, chodzi o przedmioty kolekcjonerskie, ktore moga byc najzupelniej nowe, albo calkowicie bez wartosci, a mimo to znajduja sie chetni, zeby je kolekcjonowac (np. pudelka od zapalek, albo czesci od motocykla...)

Magda

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1545

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lota: no wlasnie. ale takie przedmioty moga sie znalezc w muzeach. wlasnie takich rzeczy. Muzeum pudelek po zapalkach etc. albo w prywatnych domach.
2 mins
  -> moga. Ale gdyby Pytacz troche zaczekal, byc moze znalazloby sie wiecej pomyslow, lepiej pasujacych do jego kontekstu. And THAT was my main point. :=)

agree  leff: jak najbardziej, chodzi o zwyczajne przedmioty do kolekcjonowania - tutaj zapewne emblematy, naklejki, plakaty, breloczki.
1 hr
  -> tak wlasnie mysle :)

agree  Agnieszka Szotek: może te przedmioty kiedyś będą miały wartość muzealną
3 hrs
  -> moznaby tez powiedziec muzealia, mozna by jeszcze inaczej, ale Asker juz pytanie zamknal...

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Consult the client.


Explanation:
Ja bym sie tu zwrocila do klienta z pytaniem, co poeta chcial tu powiedziec. Troche sie natlumaczylam amerykanskich tekstow motoryzacyjnych i wiem, ze nie mozna sie tam kierowac logika. Te antyki zupelnie mi nie pasuja do kasku i wizjera. Nikt sobie nie wiesza artykulow kolekcjonerskich na kasku...

Izabella Kraus
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 61

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radek Podolski: zwlaszcza ze "rzeczy w temacie" (czy to mac'a czy H-D) to czasami rowniez gadzety...
8 hrs