KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

beeper phone

Polish translation: telefon (przystawka) z możliwością generowania sygnałów tonowych (DTMF)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:beeper phone
Polish translation:telefon (przystawka) z możliwością generowania sygnałów tonowych (DTMF)
Entered by: Tomasz Niedbala

10:52 Jul 19, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: beeper phone
I did my broadcast via beeper phone right form their suite.

o dziennikarzu radiowym
Lacrimosa
telefon (przystawka) z możliwością generowania sygnałów tonowych (DTMF)
Explanation:
Nie jest to "biper", bo z bipera nie można nic nadawać tylko odbierać.
Kilka lat temu, w początkach wprowadzania DTMF pojawiły się przystawki do telefonów umożłiwiające generowanie z klawiatury różnej wyskości tonów - prawdopodobnie o taki telfon, lub przystawkę tu chodzi.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-21 13:59:28 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nieporozumienie z tym \"kilka lat\" . Myśle, że na tzw.Zachodzie takie przystawki mogły być juz w latach 60-tych, gdy my byliśmy jeszcze wysoko na drzewach. ;-)
Selected response from:

Tomasz Niedbala
Poland
Grading comment
Cala sytuacja miala miejsce w latach 60-tych (broadcasting) a sama wypowiedz albo w latach 60-tych albo na poczatku lat 80-tych. Napisal Pan ze przystawke owo wprowadzono kilka lat temu, wiec nadal nie mam jasnej odpowiedzi.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1telefon (przystawka) z możliwością generowania sygnałów tonowych (DTMF)
Tomasz Niedbala
1 -1pageramat


Discussion entries: 1





  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
pager


Explanation:
beeper phone (pager) was developped by France Telecom.

amat
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 869

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tomasz Niedbala: You can not broadcast via pager (beeper). It's only receiver !
1 min

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
telefon (przystawka) z możliwością generowania sygnałów tonowych (DTMF)


Explanation:
Nie jest to "biper", bo z bipera nie można nic nadawać tylko odbierać.
Kilka lat temu, w początkach wprowadzania DTMF pojawiły się przystawki do telefonów umożłiwiające generowanie z klawiatury różnej wyskości tonów - prawdopodobnie o taki telfon, lub przystawkę tu chodzi.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-21 13:59:28 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nieporozumienie z tym \"kilka lat\" . Myśle, że na tzw.Zachodzie takie przystawki mogły być juz w latach 60-tych, gdy my byliśmy jeszcze wysoko na drzewach. ;-)

Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 725
Grading comment
Cala sytuacja miala miejsce w latach 60-tych (broadcasting) a sama wypowiedz albo w latach 60-tych albo na poczatku lat 80-tych. Napisal Pan ze przystawke owo wprowadzono kilka lat temu, wiec nadal nie mam jasnej odpowiedzi.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
17 mins
  -> Dzięki