KudoZ home » English to Polish » Paper / Paper Manufacturing

curl

Polish translation: zwijanie, ugięcie


13:48 Aug 14, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Paper / Paper Manufacturing / druk
English term or phrase: curl
curvature of a sheet of paper. Występuje pod wpływem wilgoci etc.

Przy okazji, dziękuję wszystkim, którzy próbowali mi pomóc w kwestii leader pin. Sprawa ma być rozstrzygnięta przez zleceniodawcę, punkty przyznam, jak mi odpowie. A na razie jestem bardzo, bardzo zajęta - kiedy wreszcie nadejdą wakacje? :)
Kasia Trzcińska-Draper
Polish translation:zwijanie, ugięcie
Explanation:
pierwsze jest słownikowe, drugie stosowane w praktyce - odchylenie od płaszczyzny, np. po przej¶ciu przez drukarkę
Selected response from:

makary
Grading comment
Thanx - trafiony, zatopiony. Rozwiązanie słownikowe powinno być jak najbardziej OK. Dziękuję wszystkim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1brak plaskiego lezeniaRadek Podolski
4 +1zwijanie, ugięciemakary
5 -1marszczenie sie (zmarszczenie)
Teresa Goscinska


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
brak plaskiego lezenia


Explanation:
wytlumaczone na http://www.eccopapier.com.pl/pl/porady/wadyoffset.shtml; takze "pofalowanie" - http://www.antalis.pl/wiadomosci/wiadomosci6/lider.html

Radek Podolski
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek: pofalowanie
21 mins
  -> dzienx

neutral  maciejm: What is "plaskie lezenie"?
1 hr
  -> coz, to cecha ktora traci papier przechowywany w zlych warunkach.. :) tak to opisuja w pierwszym linku, dziwne ciut ale lepsze od falowania/zmarszczenia bo nie orgranicza do n fal, wygiecie w U tez sie kwalifikuje

neutral  maitland: Częściowo racja. Ale jestem za curl-ugięciem, bo ozaczanie polega na unoszeniu arkuszy i sprawdzaniu kąta wg. skali na płytce leżącej na biurku.Uwaga: ryza wykazująca wadę może leżeć całkiem płasko, dopiero po uniesieniu zobaczysz curl.
6 hrs

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
marszczenie sie (zmarszczenie)


Explanation:
TG
Curl tzn loki ( we wlosach).W przypadku papieru bedzie to marszczenie sie

Przyklady:
[PDF]Undoing Paper Curl Distortion Using Applicable Surfaces
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
Undoing Paper Curl Distortion Using Applicable Surfaces Maurizio Pilu Hewlett-Packard
Laboratories Bristol BS34 8QZ - ENGLAND Maurizio_Pilu@hp.com Abstract ...
www-uk.hpl.hp.com/people/mp/docs/cvpr01_a.pdf - Similar pages

HP 4 paper curl a problem? (Archived) - fixyourownprinter.com
... HP 4 paper curl a problem? (Archived). From, Message. jim ballestro
2/25/2001 13:17:56. Subject: HP 4 paper curl a problem? Hello! ...
www.fixyourownprinter.com/printer/1/961.html - 5k - Cached - Similar pages

[PDF]Neural Paper Curl Controller
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
Neural Paper Curl Controller The Neural paper curl controller is used to reduce
waste in paper production. ... The causes of paper curl are not well understood. ...
www.incite.org.uk/na/curlexec.pdf - Similar pages



Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  makary: marszczenie papieru okre¶la się raczej jako "cockle"
5 hrs

disagree  maitland: curl-ugięcie mierzy się całkiem inaczej niż marszczenie-wrinkles/cockles/microcockles
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zwijanie, ugięcie


Explanation:
pierwsze jest słownikowe, drugie stosowane w praktyce - odchylenie od płaszczyzny, np. po przej¶ciu przez drukarkę

makary
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanx - trafiony, zatopiony. Rozwiązanie słownikowe powinno być jak najbardziej OK. Dziękuję wszystkim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maitland
4 hrs