KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

spectral light

Polish translation: światło monochromatyczne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spectral light
Polish translation:światło monochromatyczne
Entered by: Radek Podolski

14:35 Aug 14, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: spectral light
xxx forms colour by the process of selective absorption of spectral light
Kasia Trzcińska-Draper
swiatlo monochromatyczne
Explanation:
definicja na http://tigger.uic.edu/~hilbert/Glossary.html#Spectral_light
Selected response from:

Radek Podolski
Grading comment
Dziękuję bardzo serdecznie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5swiatlo monochromatyczneRadek Podolski
5swiatlo biale
Teresa Goscinska
4¶wiatło widzialne1 A Tradovium


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
swiatlo monochromatyczne


Explanation:
definicja na http://tigger.uic.edu/~hilbert/Glossary.html#Spectral_light

Radek Podolski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1010
Grading comment
Dziękuję bardzo serdecznie!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski: how close the color is to pure spectral light i.e. how close it is to one of the colors of the rainbow. www.burp.org/burpnews/pdf/200004.pd
30 mins
  -> dziekuje

agree  1 A Tradovium: Jednak tak. Nie jest to ¶wiatło ani widzialne, jak powyżej, ani ¶wiatło białe, jak poniżej, lecz ¶wiatło monochromatyczne, czyli jednobarwne. Brawo!
34 mins
  -> dzienx :)

agree  Andrzej Lejman
1 hr
  -> dziekuje

agree  Piotr Kurek
4 hrs
  -> dzieki

agree  maitland: zgadza się
5 hrs
  -> dzieki

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
¶wiatło widzialne


Explanation:
nie jest to dosłowne tłumaczenie,
ale najlepiej pasuje do powyższego opisu

1 A Tradovium
Poland
PRO pts in pair: 137

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
swiatlo biale


Explanation:
Co To Jest Swiatlo?
... swiatla. Specyficzna czasteczka tworzyla specyficzny kolor, a biale
swiatlo skladalo sie z mieszaniny wszystkich czasteczek. Slawa ...
library.thinkquest.org/28160/ polish/history/whatis.html - 7k - Cached - Similar pages

Widmo Swiatla Elektromagnetycznego
... Z pomoca pryzmatu rozszczepial biale swiatlo i badal temperature kazdego koloru.
Czerwone swiatlo bylo najcieplejsze a fioletowe najchlodniejsze. ...
library.thinkquest.org/28160/polish/ speedwave/electro.html - 6k - Cached - Similar pages



Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723