KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Ground Proximity Warning Systems

Polish translation: system ostrzeżenia o blisko¶ci ziemi / ostrzegaj±cy przed zderzeniami z ziemi±


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Ground Proximity Warning Systems
Polish translation:system ostrzeżenia o blisko¶ci ziemi / ostrzegaj±cy przed zderzeniami z ziemi±
Entered by: bartek

16:13 Oct 24, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Ground Proximity Warning Systems
Wyliczanka - airport
bartek
system ostrzeżenia o blisko¶ci ziemi / ostrzegaj±cy przed zderzeniami z ziemi±
Explanation:
W Wielkiej Brytanii np. instaluje się tzw. ***inteligentne systemy ostrzegaj±ce przed zderzeniami z ziemi±*** (Ground Proximity Warning System - GPWS) na samolotach typu Tornado, Hawk, Jaguar. W NATO, na samolotach wojskowych coraz czę¶ciej montuje się systemy ostrzegaj±ce przed zderzeniem się w powietrzu, tzw. Air Proximity Warning System (APWS).
http://www.czasopismawlop.mil.pl/wiraze/w_numerzew/archiwumw...

porównuje na bież±co aktualn± pozycję samolotu z danymi o wysoko¶ci terenu i wskazaniami radiowysoko¶ciomierza, w razie potrzeby aktywuj±c ***system ostrzeżenia o blisko¶ci ziemi*** (GPWS - Ground Proximity Warning System).
http://www.heading.enter.net.pl/fms3.htm

Cało¶ć nowego systemu, o nazwie Enhanced Ground Proximity Warning System (zaawansowany ***system ostrzegania przed blisko¶ci± powierzchni***) , dostarcza pilotom informacji o aktualnym pułapie lotu i prędko¶ci, sprzężonych z obrazem terenu, na który nadlatuje odrzutowiec.
http://arch.rp.pl/a/rz/1996/11/19961113/199611130128.html
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2system ostrzeżenia o blisko¶ci ziemi / ostrzegaj±cy przed zderzeniami z ziemi±
Hanna Burdon
5 +1System ostrzegania przed nadmiernym zbliżaniem się do ziemi (GPWS)
Tomasz Niedbala


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
System ostrzegania przed nadmiernym zbliżaniem się do ziemi (GPWS)


Explanation:
TN


    Reference: http://zaiol.meil.pw.edu.pl/awionika.htm
Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 725

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Malgorzata (Maggie) Hickey
2 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
system ostrzeżenia o blisko¶ci ziemi / ostrzegaj±cy przed zderzeniami z ziemi±


Explanation:
W Wielkiej Brytanii np. instaluje się tzw. ***inteligentne systemy ostrzegaj±ce przed zderzeniami z ziemi±*** (Ground Proximity Warning System - GPWS) na samolotach typu Tornado, Hawk, Jaguar. W NATO, na samolotach wojskowych coraz czę¶ciej montuje się systemy ostrzegaj±ce przed zderzeniem się w powietrzu, tzw. Air Proximity Warning System (APWS).
http://www.czasopismawlop.mil.pl/wiraze/w_numerzew/archiwumw...

porównuje na bież±co aktualn± pozycję samolotu z danymi o wysoko¶ci terenu i wskazaniami radiowysoko¶ciomierza, w razie potrzeby aktywuj±c ***system ostrzeżenia o blisko¶ci ziemi*** (GPWS - Ground Proximity Warning System).
http://www.heading.enter.net.pl/fms3.htm

Cało¶ć nowego systemu, o nazwie Enhanced Ground Proximity Warning System (zaawansowany ***system ostrzegania przed blisko¶ci± powierzchni***) , dostarcza pilotom informacji o aktualnym pułapie lotu i prędko¶ci, sprzężonych z obrazem terenu, na który nadlatuje odrzutowiec.
http://arch.rp.pl/a/rz/1996/11/19961113/199611130128.html


    Reference: http://www.czasopismawlop.mil.pl/wiraze/w_numerzew/archiwumw...
    Reference: http://www.heading.enter.net.pl/fms3.htm
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
1 hr

agree  Przemysław Szkodziński
2 hrs