KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Wind Shear Alert Systems

Polish translation: system ostrzegania przed silnymi podmuchami powietrza przy ziemi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Wind Shear Alert Systems
Polish translation:system ostrzegania przed silnymi podmuchami powietrza przy ziemi
Entered by: bartek

16:15 Oct 24, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Wind Shear Alert Systems
Wyliczanka - airport installation
bartek
system ostrzegania przed silnymi podmuchami powietrza przy ziemi
Explanation:
Do zmniejszenia liczby wypadków z powodów meteorologicznych CASST zaleca instalowanie systemu detekcyjnego "wind shear" (silnych podmuchów przy ziemi) , oblodzenia irozmrażania (samolotu i gruntu) oraz detektorów turbulencji przy dobrej pogodzie.
http://arch.rp.pl/a/rz/1998/02/19980214/199802140054.html

Je¶li chodzi o wypadki z powodu niepogody, zalecono instalowanie systemu wind shear, wykrywaj±cego podmuchy powietrza przy gruncie i odmrażania poszycia.
http://arch.rp.pl/a/rz/1998/04/19980416/199804160084.html
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4system ostrzegania przed silnymi podmuchami powietrza przy ziemi
Hanna Burdon
4systemy ostrzegania przed silnymi podmuchami powietrza
Tomasz Niedbala
3systemy ostrzegania przed gwaltownymi zmianami wiatruwojteks77
Summary of reference entries provided
Uskok wiatru
drugastrona

  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
system ostrzegania przed silnymi podmuchami powietrza przy ziemi


Explanation:
Do zmniejszenia liczby wypadków z powodów meteorologicznych CASST zaleca instalowanie systemu detekcyjnego "wind shear" (silnych podmuchów przy ziemi) , oblodzenia irozmrażania (samolotu i gruntu) oraz detektorów turbulencji przy dobrej pogodzie.
http://arch.rp.pl/a/rz/1998/02/19980214/199802140054.html

Je¶li chodzi o wypadki z powodu niepogody, zalecono instalowanie systemu wind shear, wykrywaj±cego podmuchy powietrza przy gruncie i odmrażania poszycia.
http://arch.rp.pl/a/rz/1998/04/19980416/199804160084.html


    Reference: http://arch.rp.pl/a/rz/1998/02/19980214/199802140054.html
    Reference: http://arch.rp.pl/a/rz/1998/04/19980416/199804160084.html
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199
Grading comment
Dziękuję.

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
systemy ostrzegania przed silnymi podmuchami powietrza


Explanation:
...przed uderzeniami powietrza...
...przed silnymi prądami powietrza...


    Reference: http://students.sunysuffolk.edu/~malij63/index.html
Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 725

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
systemy ostrzegania przed gwaltownymi zmianami wiatru


Explanation:
I believe:
wind gusts = silne podmuchy
wind sheer = gwlatowne zmiany wiatru (including the direction)

Best,
ws.

wojteks77




Reference comments


4817 days
Reference: Uskok wiatru

Reference information:
Uskok wiatru (wind shear) jest zjawiskiem pogody polegającym na nagłych zmianach kierunku lub prędkości wiatru w atmosferze występujące na niewielkiej przestrzeni i czasie wzdłuż toru lotu statku powietrznego. Jest to jedno z najbardziej niebezpiecznych zjawisk atmosferycznych dla lotnictwa, powodujące gwałtowne zmiany prędkości opływu płatowca przez prąd powietrza i związane z tym zmiany wielkości siły nośnej.


    Reference: http://www.kontrola-ruchu-lotniczego.com/2012/02/uskok-wiatr...
drugastrona
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 961