KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

VDI/VDE

Polish translation: zgodne z zaleceniami(normami) VDI/VDE


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:VDI/VDE
Polish translation:zgodne z zaleceniami(normami) VDI/VDE
Entered by: Maciej Andrzejczak

18:29 Dec 27, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: VDI/VDE
te dwa skróty pojawiają się jako coś co wyznacza standardy (zapewne chodzi o jakieś instytucje i to zapewne niemieckie Vebrand ??)
np:use the conversion of the flow rate according to VDI?VDE guideline
Maciej Andrzejczak
Poland
zgodne z zaleceniami(normami) VDI/VDE
Explanation:
Wszystkie towary eksportowane do Niemiec podlegają normom i przepisom obowiązującym towary wyprodukowane w Niemczech. Zagraniczni producenci towarów i ich dostawcy na rynek niemiecki muszą bezwzględnie przestrzegać przepisów, norm technologicznych i znaków towarowych obowiązujących w Niemczech i wydawanych przez:

Niemiecki Instytut Normalizacyjny (Das Deutsche Institut für Normung - DIN),
Związek Niemieckich Inżynierów (Verein Deutscher Ingenieure e.V. - VDI),
Zrzeszenie Niemieckich Elektroników (Verband Deutscher Elektroniker e.V. - VDE),
Zrzeszenie Nadzoru Technicznego (Technischer Überwachungsverein - TÜV).
W związku z powyższym istnieje obowiązek zamieszczania na towarach lub w opisie produktów odpowiednich oznaczeń.
http://www.exporter.pl/kraje/k_europa/niemcy_wejscie.html

Przyklady:
Page 1. Zawory 3/2, 5/2 sterowane elektrycznie z powierzchniš przyłšczeniowš
NAMUR Seria VN - zgodne z zaleceniami VDI/VDE duży strumień objętosci ...
www.smc.pl/pdf/12 Instrumentierung/VFN.pdf

Wyjscie jest zgodne z normami VDE/VDI 2188. Sterujace ...
www.emersonprocess.com/micromotion/library/ ForeignLangDocs/PDS/pds9739_pol.pdf
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
dzięki, jestem pod wrażeniem wyczerpującej odpowiedzi!
MA

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zgodne z zaleceniami(normami) VDI/VDE
Natalie
4Verein Deutsche Ingenieure/Verband Deutscher Elektringenieure
Pawel Czernecki


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Verein Deutsche Ingenieure/Verband Deutscher Elektringenieure


Explanation:
normy VDE/VDI
np.http://www.emersonprocess.com/micromotion/library/ForeignLan...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-27 18:39:16 (GMT)
--------------------------------------------------

poprawka: Verein Deutscher Ingenieure


    Reference: http://www.vdi.de/
    Reference: http://www.emersonprocess.com/micromotion/library/ForeignLan...
Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zgodne z zaleceniami(normami) VDI/VDE


Explanation:
Wszystkie towary eksportowane do Niemiec podlegają normom i przepisom obowiązującym towary wyprodukowane w Niemczech. Zagraniczni producenci towarów i ich dostawcy na rynek niemiecki muszą bezwzględnie przestrzegać przepisów, norm technologicznych i znaków towarowych obowiązujących w Niemczech i wydawanych przez:

Niemiecki Instytut Normalizacyjny (Das Deutsche Institut für Normung - DIN),
Związek Niemieckich Inżynierów (Verein Deutscher Ingenieure e.V. - VDI),
Zrzeszenie Niemieckich Elektroników (Verband Deutscher Elektroniker e.V. - VDE),
Zrzeszenie Nadzoru Technicznego (Technischer Überwachungsverein - TÜV).
W związku z powyższym istnieje obowiązek zamieszczania na towarach lub w opisie produktów odpowiednich oznaczeń.
http://www.exporter.pl/kraje/k_europa/niemcy_wejscie.html

Przyklady:
Page 1. Zawory 3/2, 5/2 sterowane elektrycznie z powierzchniš przyłšczeniowš
NAMUR Seria VN - zgodne z zaleceniami VDI/VDE duży strumień objętosci ...
www.smc.pl/pdf/12 Instrumentierung/VFN.pdf

Wyjscie jest zgodne z normami VDE/VDI 2188. Sterujace ...
www.emersonprocess.com/micromotion/library/ ForeignLangDocs/PDS/pds9739_pol.pdf

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529
Grading comment
dzięki, jestem pod wrażeniem wyczerpującej odpowiedzi!
MA