KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

second engine exhaust turbo

Polish translation: Druga turbosprężarka w układzie wydechowym silnika...


16:39 Jan 12, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / air compressing
English term or phrase: second engine exhaust turbo
unique patented design incorporating a second engine exhaust turbo, pre-compressing the inlet air to the compressor unit reducing fuel consumption by up to 20%
Pawel Czernecki
Polish translation:Druga turbosprężarka w układzie wydechowym silnika...
Explanation:
... zapewniająca wstępne sprężenie powietrza na wlocie o sprężarki podstawowej, obniżająca zużycie paliwa nawet o 20%.
Selected response from:

Witold
Poland
Grading comment
trudny wybór, więc obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy, niemniej jednak dziękuję Jerzemu za udaną próbę opisu funkcjonowania urządzenia
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Druga turbosprężarka w układzie wydechowym silnika...Witold
3bi-turboamat
3dodatkowa turbosprężarka, napędzana spalinami silnika
Jerzy Czopik


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Druga turbosprężarka w układzie wydechowym silnika...


Explanation:
... zapewniająca wstępne sprężenie powietrza na wlocie o sprężarki podstawowej, obniżająca zużycie paliwa nawet o 20%.

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454
Grading comment
trudny wybór, więc obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy, niemniej jednak dziękuję Jerzemu za udaną próbę opisu funkcjonowania urządzenia

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dodatkowa turbosprężarka, napędzana spalinami silnika


Explanation:
najwyraźniej układ trubodoładowania silnika z dwoma sprężarkami, z których pierwsza (napędzana gazami spalinowymi turbosprężarka) zasila powietrzem właściwą sprężarkę (typ niezdefiniowany, więc może być zarówno turbosprężarka, jak i G-lader lub inne typy), a ta z kolei podaje powietrze do cylindrów - tak bym to zrozumiał

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

1 day14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bi-turbo


Explanation:
określenie z prasy motoryzacyjnej dot. silników samochodów sportowych.
Ma na celu głównie zwiększenie mocy silnika.

amat
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 869