KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

high idle speed

Polish translation: wysokie obroty biegu jałowego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:high idle speed
Polish translation:wysokie obroty biegu jałowego
Entered by: Maciej Andrzejczak

09:48 Mar 25, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: high idle speed
engines - low idle speed vs. high idle speed (rpm)
stake
Poland
wysokie obroty na biegu jałowym
Explanation:
niskie obroty...
rpm - obrotów na minutę
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7wysokie obroty na biegu jałowym
Maciej Andrzejczak
4 +2duża prędkość ruchu jałowego
Tomasz Niedbala
4bieg jałowy wysokiTomaszD


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
duża prędkość ruchu jałowego


Explanation:
idle - ruch jałowy, bez obciążenia

Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 725

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Goscinska
1 min

agree  amat: raczej wysoka ...lub biegu, jeśli dot. silnika
3 mins

neutral  Andrzej Lejman: obroty
12 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
wysokie obroty na biegu jałowym


Explanation:
niskie obroty...
rpm - obrotów na minutę

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4026

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wit: właśnie obroty, a nie "ruch na biegu jałowym" :)
4 mins

agree  Andrzej Lejman
8 mins
  -> :)

agree  leff
8 mins
  -> :)

agree  bartek
48 mins

agree  Witold: wysokie obroty biegu jałowego
2 hrs

agree  Izabella Kraus
3 hrs

agree  Hanna Burdon
13 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bieg jałowy wysoki


Explanation:
W silnikach istnieją dwie prędkości biegu jałowego: tzw. bieg jałowy niski (ten, co go widzimy na obrotomierzu na tzw. luzie) oraz bieg jałowy wysoki (ustawiany w serwisach i służacy do pewnych specyficznych regulacji).

TomaszD
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 553