KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

release version

Polish translation: wersja handlowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:release version
Polish translation:wersja handlowa
Entered by: Robert Pranagal

11:49 May 16, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: release version
wersja oprogramowania
Robert Pranagal
wersja handlowa
Explanation:
w odróżnieniu od wersji wewnętrznych ('internal release') czy beta
Selected response from:

Robert Zawadzki
Grading comment
muszę jakoś odróżnić tą wersję. "Wersja handlowa" była terminem, który użyłem pierwotnie. Dzięki za potwierdzenie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3wersja
Andrzej Lejman
4 +1wersja handlowaRobert Zawadzki
5nowa wersja
Gregor


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
wersja


Explanation:
po prostu

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-16 13:08:08 (GMT)
--------------------------------------------------

A z tej dyskusji w Usenecie wynika dokładnie tyle, co z każdej dyskusji, w ktorej bierze udział kilkoro Polaków - czyli nic.
Firmy mogą miec różne praktyki w dziedzinie nazewnictwa, poza tym tym język polski nie jest aż tak rozbudowany i precyzyjny w tym zakresie.
Eskimosi mają kilkadziesiąt określeń na śnieg, a my musimy żyć z kilkoma.
I tu jest podobnie.
W języku polskim mamy praktycznie wersję i wersję beta. W innych przypadkach musimy już podpierać się oryginałem, bo nie mamy odpowiednika na przykład dla release candidate, czy pre-launch.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucyna Długołęcka
3 mins

neutral  AleksanderS: zobacz dyskusję na pl.hum.tlumaczenia pt. "version v. release", 9-11 maja b.r.; możesz wejść przez www.gazeta.pl/usenet
51 mins

neutral  Roman Palewicz: to nie jest "po prostu" wersja, tylko taka, którą wypuszcza się w świat
1 hr
  -> Tak, po wersji jest numer i to znaczy, że jest "wypuszczona w świat". Ine wersje to alfa, beta, RC i tak dalej.

agree  Adam Zakrzewski: wersja
4 hrs

agree  Pawel Czernecki: wersja
18 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
nowa wersja


Explanation:
którą każdy już może nabyć a np. pre-release to wstępna wersja (do testowania).

Gregor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 347

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: bardzo często mam w tekstach np. "rel. 3.2, w przeciwieństwie do wcześniejszej re. 2.9" etc. Release z numerem to wersja. Oprócz tego może byc jeszcze beta, pre-release etc.
13 mins
  -> ale pewnie producentowi chodzi o wyeksponowanie faktu, że jest to nowa wersja ;)

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wersja handlowa


Explanation:
w odróżnieniu od wersji wewnętrznych ('internal release') czy beta

Robert Zawadzki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 402
Grading comment
muszę jakoś odróżnić tą wersję. "Wersja handlowa" była terminem, który użyłem pierwotnie. Dzięki za potwierdzenie.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hadraadae
2 days11 hrs