KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

tie off harness protection

Polish translation: uprząż (zabezpieczająca przed upadkiem z wysokości)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tie off harness protection
Polish translation:uprząż (zabezpieczająca przed upadkiem z wysokości)
Entered by: anglista

12:40 May 21, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: tie off harness protection
zabezpieczenie przed upadkiem
Robert Pranagal
uprząż (zabezpieczająca przed upadkiem z wysokości)
Explanation:
WDRAŻANIE SYSTEMU ZARZĄDZANIA BHP
Dla potrzeb przemysłu budowlanego*))

(...) Pomimo podjęcia wszelkich środków ochronnych, w przypadku niektórych czynności nadal istnieć może ryzyko upadku z wysokości (por. hierarchię kontroli ryzyka w rozdziale omawiającym kontrolę ryzyka). W takich przypadkach stosować należy uprząż zabezpieczającą przed upadkiem z wysokości (szelki, amortyzator, linka bezpieczeństwa), zamocowane do odpowiedniego stałego punktu konstrukcji.

Użytkownicy powinni sprawdzić uprząż zabezpieczającą przed upadkiem z wysokości i sposób zamocowania linki bezpieczeństwa przed każdym użyciem uprzęży, a osoby nadzorujące budowę dokonywać powinny bardziej formalnych przeglądów tych zabezpieczeń w okresach trzymiesięcznych lub zgodnie z zaleceniami producenta. Producent dostarczyć powinien karty służące do rejestrowania przeprowadzanych przeglądów.

a to do innego z Twoich pytań (to samo źródło):
Przestrzenie zamknięte lub ograniczone

Termin przestrzeń zamknięta lub ograniczona służy do opisania miejsca pracy, do którego dostęp jest ograniczony bądź też charakteryzuje się ono niewielką lub brakiem wentylacji. Mogą wystąpić też inne trudności, w wyniku których atmosfera w tej przestrzeni staje się toksyczna lub niebezpiecznie obniża się w niej poziom tlenu.
Selected response from:

anglista
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4uprząż (zabezpieczająca przed upadkiem z wysokości)anglista
3 +1zabezpieczenie przed odpięciem (się) uprzęży
Andrzej Lejman


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zabezpieczenie przed odpięciem (się) uprzęży


Explanation:
tak jakby

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: może chodzić o zabezpieczenie uprzęży przed odpięciem od rusztowania, a może też chodzi - ogólnie - o zabezpieczenie pracownika, które ma postać takiej własnie uprzęży - z kontekstu na pewno wynika, co autor miał na myśli
1 hr

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uprząż (zabezpieczająca przed upadkiem z wysokości)


Explanation:
WDRAŻANIE SYSTEMU ZARZĄDZANIA BHP
Dla potrzeb przemysłu budowlanego*))

(...) Pomimo podjęcia wszelkich środków ochronnych, w przypadku niektórych czynności nadal istnieć może ryzyko upadku z wysokości (por. hierarchię kontroli ryzyka w rozdziale omawiającym kontrolę ryzyka). W takich przypadkach stosować należy uprząż zabezpieczającą przed upadkiem z wysokości (szelki, amortyzator, linka bezpieczeństwa), zamocowane do odpowiedniego stałego punktu konstrukcji.

Użytkownicy powinni sprawdzić uprząż zabezpieczającą przed upadkiem z wysokości i sposób zamocowania linki bezpieczeństwa przed każdym użyciem uprzęży, a osoby nadzorujące budowę dokonywać powinny bardziej formalnych przeglądów tych zabezpieczeń w okresach trzymiesięcznych lub zgodnie z zaleceniami producenta. Producent dostarczyć powinien karty służące do rejestrowania przeprowadzanych przeglądów.

a to do innego z Twoich pytań (to samo źródło):
Przestrzenie zamknięte lub ograniczone

Termin przestrzeń zamknięta lub ograniczona służy do opisania miejsca pracy, do którego dostęp jest ograniczony bądź też charakteryzuje się ono niewielką lub brakiem wentylacji. Mogą wystąpić też inne trudności, w wyniku których atmosfera w tej przestrzeni staje się toksyczna lub niebezpiecznie obniża się w niej poziom tlenu.



    Reference: http://www.cofund.org.pl/integracja/raporty/pip/wdszbhp2.doc
anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454