KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

wool slubbing

Polish translation: niedoprzęd wełny / wełniany


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wool slubbing
Polish translation:niedoprzęd wełny / wełniany
Entered by: bartek

15:54 Jul 2, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: wool slubbing
Balls of woolen slubbing weighing up to 800 pounds are delivered to the spinning mill.
AnnaWarso
niedoprzęd wełny / wełniany
Explanation:
Ufff!
po kolei
Slub
Slub (?), n. [Etymol. uncertain.] A roll of wool slightly twisted; a rove; -- called also slubbing
Według Webstera
http://machaut.uchicago.edu/cgi-bin/WEBSTER.page.sh?PAGE=135...

Widzisz tam "rove"?
W słowniku Naukowo-technicznicznym
"Roving" to jest "niedoprzęd"!

slub

\Slub\, v. t. [imp. & p. p. Slubbed; p. pr. & vb. n. Slubbing.] To draw out and twist slightly; -- said of slivers of wool.

http://dictionary.reference.com/search?q=slub

Pamiętasz taśmę?
przestrzeni między obydwoma warstwami oczek zawiera warstwę wypełniającą, na przykład taśmę przędzalniczą lub niedoprzęd z dodatkiem włókien wysokosorpcyjnych lub elektroprzewodzących, granulat
http://www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_01/bup21_01/html/wyn...



niedoprzęd - cienka tasiemka z włókien wzmocniona przez wałkowanie lub przez nadanie jej niewielkiego skrętu, nawinięta na szpule (w przędzarkach czesankowych) lub wałki (w przędzalniach zgrzebnych) przeznaczona do zasilania przędzarki.
http://www.andropol-przedzalnia.com.pl/pl/new.htm

Tutaj ten niewielki skręt jest decydujący
:-)))


Selected response from:

bartek
Grading comment
jesteś moim Superbohaterem:) !!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4niedoprzęd wełniany
Gregor
4niedoprzęd wełny / wełniany
bartek


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niedoprzęd wełny / wełniany


Explanation:
Ufff!
po kolei
Slub
Slub (?), n. [Etymol. uncertain.] A roll of wool slightly twisted; a rove; -- called also slubbing
Według Webstera
http://machaut.uchicago.edu/cgi-bin/WEBSTER.page.sh?PAGE=135...

Widzisz tam "rove"?
W słowniku Naukowo-technicznicznym
"Roving" to jest "niedoprzęd"!

slub

\Slub\, v. t. [imp. & p. p. Slubbed; p. pr. & vb. n. Slubbing.] To draw out and twist slightly; -- said of slivers of wool.

http://dictionary.reference.com/search?q=slub

Pamiętasz taśmę?
przestrzeni między obydwoma warstwami oczek zawiera warstwę wypełniającą, na przykład taśmę przędzalniczą lub niedoprzęd z dodatkiem włókien wysokosorpcyjnych lub elektroprzewodzących, granulat
http://www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_01/bup21_01/html/wyn...



niedoprzęd - cienka tasiemka z włókien wzmocniona przez wałkowanie lub przez nadanie jej niewielkiego skrętu, nawinięta na szpule (w przędzarkach czesankowych) lub wałki (w przędzalniach zgrzebnych) przeznaczona do zasilania przędzarki.
http://www.andropol-przedzalnia.com.pl/pl/new.htm

Tutaj ten niewielki skręt jest decydujący
:-)))




bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
jesteś moim Superbohaterem:) !!!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niedoprzęd wełniany


Explanation:
Kłęby niedoprzędu wełnianego o wadze do 800 funtów są dostarczane do przędzalni.


    Reference: http://www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/wup_00/wup11_00/html/Rzn...
    Reference: http://www.andropol-przedzalnia.com.pl/pl/new.htm
Gregor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 347

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bartek: Hm, tak to i ja potrafie. Słowo
17 hrs
  -> Z całym szacunkiem - daruj sobie takie komentarze, po prostu nie sprawdzałem czy któs wysłał już przede mną odpowiedź gdy ja jej szukałem...