ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

skrót Tm

Polish translation: tona metryczna

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Mt, mt
Polish translation:tona metryczna
Entered by: Andrzej Lejman

10:13 Sep 28, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: skrót Tm
Ouantity 900 t. /Tm/ pozycja na fakturze
Beata Podwysocka
Poland
tona metryczna
Explanation:
Broń jądrowa - Typy wyposażenia
... Niekiedy można spotkać się z użyciem skrótu MT (czy Mt, lub mt) - "metric ton"
w celu odróżnienia ton systemu metrycznego od tych systemu angielskiego. ...
www.atominfo.org/atom4.html

--------------------------------------------------
Note added at 2003-09-28 10:18:13 (GMT)
--------------------------------------------------

A na fakturze jest chyba czeski błąd.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-09-28 13:42:52 (GMT)
--------------------------------------------------

W tej części linku jest akurat omawiany interesujący nas problem:

Zamieszanie związane z bronią nuklearną i jednostkami miary wynika ze znaczenia, rozumienia słowa \"tona\". Tradycyjnie słowo to używane jest jako jednostka masy lub wagi w systemie metrycznym, angielskim, czy amerykańskim systemie miar - w przypadku dwóch ostatnich występuje pojęcie tony angielskiej (long ton) i amerykańskiej (short ton). W połączeniu z bronią nuklearną termin \"tona\" i jego metryczne rozszerzenia (kilotony, megatony itd.) jest używane także jako jednostka wielkości energii eksplozji.

Niekiedy można spotkać się z użyciem skrótu MT (czy Mt, lub mt) - \"metric ton\" w celu odróżnienia ton systemu metrycznego od tych systemu angielskiego. Jednak MT (czy Mt, lub mt) jest używane także jako skrót od \"megatony\".

Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tona lub skrót txfoam
4 +1tona metryczna
Andrzej Lejman


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tona metryczna


Explanation:
Broń jądrowa - Typy wyposażenia
... Niekiedy można spotkać się z użyciem skrótu MT (czy Mt, lub mt) - "metric ton"
w celu odróżnienia ton systemu metrycznego od tych systemu angielskiego. ...
www.atominfo.org/atom4.html

--------------------------------------------------
Note added at 2003-09-28 10:18:13 (GMT)
--------------------------------------------------

A na fakturze jest chyba czeski błąd.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-09-28 13:42:52 (GMT)
--------------------------------------------------

W tej części linku jest akurat omawiany interesujący nas problem:

Zamieszanie związane z bronią nuklearną i jednostkami miary wynika ze znaczenia, rozumienia słowa \"tona\". Tradycyjnie słowo to używane jest jako jednostka masy lub wagi w systemie metrycznym, angielskim, czy amerykańskim systemie miar - w przypadku dwóch ostatnich występuje pojęcie tony angielskiej (long ton) i amerykańskiej (short ton). W połączeniu z bronią nuklearną termin \"tona\" i jego metryczne rozszerzenia (kilotony, megatony itd.) jest używane także jako jednostka wielkości energii eksplozji.

Niekiedy można spotkać się z użyciem skrótu MT (czy Mt, lub mt) - \"metric ton\" w celu odróżnienia ton systemu metrycznego od tych systemu angielskiego. Jednak MT (czy Mt, lub mt) jest używane także jako skrót od \"megatony\".



Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8462

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wit: też mi nic inneg na myśl nie przychodzi, tyle że MT to w kontekście broni jądrowej raczej megatony :))
3 hrs

neutral  xfoam: a co ma faktura do bomby atomowej? czyzby interes a al-kaida
11 hrs
  -> Czy to jest neutral merytoryczny, czy złośliwy? Tu jest wyraźnie napisane "jest TAKZE" uzywane. Moglem wyciac ten fragment.

1 day6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
skrót tm
tona lub skrót t


Explanation:
metric ton to po prostu tona w systemie metrycznym czyli wg polskiego nazewnictwa (SI) tona - patrz. np. Longman Dictionary of English Language - nie twórzmy zbędnych bytów

xfoam
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 62