KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

RO-BOOM Oil Containment Boom

Polish translation: pływająca pneumatyczna zapora do likwidacji zagrożeń ekologicznych i chemicznych


13:05 Nov 1, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / anti-spill equipment
English term or phrase: RO-BOOM Oil Containment Boom
Here is the place you can have a look at it. The problem is I cannot find a nice Polish equivalent:

http://www.ro-cleandesmi.com/contain_boom610.html
Robert Trzaska
United Kingdom
Polish translation:pływająca pneumatyczna zapora do likwidacji zagrożeń ekologicznych i chemicznych
Explanation:
trochę długie

W przypadku wyposażenia basenów portowych we właściwie działające zapory pneumatyczne uniemożliwiające wydostanie się zanieczyszczeń olejowych poza obręb basenu, kapitan portu może odstąpić od wymogu stosowania dodatkowej zapory przeciwolejowej. Jednakże baza przeładunkowa powinna zabezpieczyć natychmiastową gotowość jej użycia w razie powstania zanieczyszczenia.
http://www.umgdy.gov.pl/zarzadzenia/przepisy_ogolne9.htm

pneumatyczne, narzędzia hydrauliczne uniwersalne, siekierołomy.
4. Zapory pływające i sprzęt do likwidacji zagrożeń ekologicznych i chemicznych: pompy chemiczne do paliw, kwasów lub ługów, separatory i skimery olejowe wraz z oprzyrządowaniem
http://www.vat.pl/pages/200115.php

Madryt został też skrytykowany przez Światowy Fundusz Ochrony Przyrody (World Wide Fund) za rozmieszczenie zaledwie 14 km pływających zapór, które mają chronić północno-zachodnie wybrzeże kraju. Jak ocenia WWF, potrzeba co najmniej 80-100 km zapór.
Według dziennika "El Mundo", na wysyłkę czeka 200 km zapór, kupionych w nowojorskiej firmie. Na przeszkodzie wysłaniu ich do Galicii stanęły jednak bariery biurokratyczne.
http://www.polskiejutro.com/art/n.php?p=3127
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pneumatyczna/nadmuchiwana bariera/przegroda pływająca...
Andrzej Mierzejewski
3pływająca pneumatyczna zapora do likwidacji zagrożeń ekologicznych i chemicznych
bartek


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pneumatyczna/nadmuchiwana bariera/przegroda pływająca...


Explanation:
do zatrzymywania zanieczyszczeń powierzchniowych

Propozycja, bez linku

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 6757

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ro-boom oil containment boom
pływająca pneumatyczna zapora do likwidacji zagrożeń ekologicznych i chemicznych


Explanation:
trochę długie

W przypadku wyposażenia basenów portowych we właściwie działające zapory pneumatyczne uniemożliwiające wydostanie się zanieczyszczeń olejowych poza obręb basenu, kapitan portu może odstąpić od wymogu stosowania dodatkowej zapory przeciwolejowej. Jednakże baza przeładunkowa powinna zabezpieczyć natychmiastową gotowość jej użycia w razie powstania zanieczyszczenia.
http://www.umgdy.gov.pl/zarzadzenia/przepisy_ogolne9.htm

pneumatyczne, narzędzia hydrauliczne uniwersalne, siekierołomy.
4. Zapory pływające i sprzęt do likwidacji zagrożeń ekologicznych i chemicznych: pompy chemiczne do paliw, kwasów lub ługów, separatory i skimery olejowe wraz z oprzyrządowaniem
http://www.vat.pl/pages/200115.php

Madryt został też skrytykowany przez Światowy Fundusz Ochrony Przyrody (World Wide Fund) za rozmieszczenie zaledwie 14 km pływających zapór, które mają chronić północno-zachodnie wybrzeże kraju. Jak ocenia WWF, potrzeba co najmniej 80-100 km zapór.
Według dziennika "El Mundo", na wysyłkę czeka 200 km zapór, kupionych w nowojorskiej firmie. Na przeszkodzie wysłaniu ich do Galicii stanęły jednak bariery biurokratyczne.
http://www.polskiejutro.com/art/n.php?p=3127

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743