KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Cold Cranking Amps

Polish translation: CCA


12:54 Nov 5, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Cold Cranking Amps
Battery 610 CCA (Cold Cranking Amps)
Andrzej Sobkowiak
Polish translation:CCA
Explanation:
wygląda na to, że w Polsce używany jest ten skrót

Oznaczenie CCA (cold cranking capacity) wskazuje ile amperów akumulator może dostarczyć przez 30 sekund przy temperaturze -17,7 stopnia Celsjusza (0 stopni Farenheita) i jest prawdopodobnie ważnym tematem dywagacji wśród pilotów pojazdów śniegowych
http://www.republika.pl/ts_350/inne6.htm

The definition of the Cold-Cranking Amperage (CCA) of an automotive battery is the amount of current a given battery can deliver for 30 seconds at zero (0) degrees F without dropping below a specified cutoff voltage (manufacturer-specific, but usually 10.5 volts).
http://www.bgsoflex.com/cca.html

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2003-11-05 13:08:36 GMT)
--------------------------------------------------

wydajność prądowa przy rozruchu w niskiej temperaturze

Akumulatory motocyklowe są normalnie klasyfikowane według ich pojemności w amperach / na godzinę (Ah) lub też według tzw. „cold cranking capacity”, czyli wydajności prądowej przy rozruchu w niskiej temperaturze. Wartość Ah jest wykorzystywana w reklamach akumulatorów samochodowych w charakterze liczby
http://www.republika.pl/ts_350/inne6.htm
Selected response from:

bartek
Grading comment
Dzieki za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zdolność do rozruchu na zimno (mierzona w amperach)
Wojciech Froelich
4wartość prądu rozruchowegopidzej
2CCA
bartek


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
cold cranking amps
CCA


Explanation:
wygląda na to, że w Polsce używany jest ten skrót

Oznaczenie CCA (cold cranking capacity) wskazuje ile amperów akumulator może dostarczyć przez 30 sekund przy temperaturze -17,7 stopnia Celsjusza (0 stopni Farenheita) i jest prawdopodobnie ważnym tematem dywagacji wśród pilotów pojazdów śniegowych
http://www.republika.pl/ts_350/inne6.htm

The definition of the Cold-Cranking Amperage (CCA) of an automotive battery is the amount of current a given battery can deliver for 30 seconds at zero (0) degrees F without dropping below a specified cutoff voltage (manufacturer-specific, but usually 10.5 volts).
http://www.bgsoflex.com/cca.html

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2003-11-05 13:08:36 GMT)
--------------------------------------------------

wydajność prądowa przy rozruchu w niskiej temperaturze

Akumulatory motocyklowe są normalnie klasyfikowane według ich pojemności w amperach / na godzinę (Ah) lub też według tzw. „cold cranking capacity”, czyli wydajności prądowej przy rozruchu w niskiej temperaturze. Wartość Ah jest wykorzystywana w reklamach akumulatorów samochodowych w charakterze liczby
http://www.republika.pl/ts_350/inne6.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Dzieki za pomoc!

44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
cold cranking amps
zdolność do rozruchu na zimno (mierzona w amperach)


Explanation:
Przynajmniej według wiodącego producenta pojazdów ciężarowych.

Wojciech Froelich
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 62

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cold cranking amps
wartość prądu rozruchowego


Explanation:
AFAIK
5. Należy szczegółowo sprawdzać, według jakiej normy jest mierzony prąd rozruchowy, bowiem w oznaczeniach najczęściej funkcjonują normy zakładowe (ZN), normy niemieckie (DIN) i amerykańskie (SAE). Zakładają one różne warunki pomiaru. I tak np. dla akumulatora o pojemności 55 Ah - prąd rozruchowy według DIN wynosi 266A, a według normy SAE aż 423A.
tamże wersja angielska ale kulawa

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 54 mins (2003-11-05 20:49:06 GMT)
--------------------------------------------------

nie widziałem na żadnym akumulatorze ani w instrukcji samochodu odniesień do tego chłodu, myślę że o tym zimnie czy niskich temperaturach należy zapomnieć


    Reference: http://www.centra.com.pl/porad.htm
pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Wojciech Froelich: zimno w tym przypadku może również oznaczać 'zimny' silnik
3 hrs