KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

through air dryer roll

Polish translation: cylinder suszący przedmuchowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:through air dryer roll
Polish translation:cylinder suszący przedmuchowy
Entered by: Piotr Bienkowski

10:10 Nov 11, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: through air dryer roll
Produkcja papieru toaletowego, ręczników papierowych, itp.

A massive crane – the one used to install the famous London Eye giant wheel – was needed to lift out the old 90-tonne Yankee drier cylinder and install the new, through air dryer roll.
kterelak
Poland
cylinder susz±cy przedmuchowy
Explanation:
susznik to nie jest, ponieważ to co polscy papiernicy nazywaj± susznikiem, ich anglojęzyczni koledzy nazywaj± "dryer felt" (filc susz±cy)
Selected response from:

Piotr Bienkowski
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1cylinder susz±cy przedmuchowy
Piotr Bienkowski
4 -1[wsuwaj±c] poprzez walec suszarni powietrznej.medyk
3susznik wykorzystujący metodę przedmuchu powietrza
bartek


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
susznik wykorzystujący metodę przedmuchu powietrza


Explanation:
Część susząca maszyny papierniczej - rodzaje suszarni. Ogólna budowa wielocylindrowej części suszącej. Budowa cylindra suszącego. Układy cylindrów suszących, podział na grupy napędowe i suszące. Instalacje parowo-kondensatowe. Układy wentylacyjno-rekuperacyjne. Prowadzenie wstęgi papierń i suszników. Cylinder Yankee. Suszenie metodą przedmuchu powietrza. Tendencje rozwojowe w budowie i eksploatacji suszami. Gładziki maszynowe. Nawijak wstęgi papieru.



--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2003-11-11 10:23:32 GMT)
--------------------------------------------------

http://wipos.p.lodz.pl/w10/sylabus/inz-papn.html

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
cylinder susz±cy przedmuchowy


Explanation:
susznik to nie jest, ponieważ to co polscy papiernicy nazywaj± susznikiem, ich anglojęzyczni koledzy nazywaj± "dryer felt" (filc susz±cy)

Piotr Bienkowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 353
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  makary
11 hrs

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
[wsuwaj±c] poprzez walec suszarni powietrznej.


Explanation:
Polecam poniższy link - jest to krótki kurs budowy i działania suszarni powietrznej typu Yankee. Przyda się również do zrozumienia problemu z poprzedniego pytania.


    Reference: http://www.metsopaper.com/paper/mphome.nsf/FR?ReadForm&ATL=/...
medyk
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 144

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  makary: chodzi o typ, a nie sposób montażu
11 hrs