KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

blanking

Polish translation: automatyczne opcje tła/ślepej próby


12:33 Nov 12, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: blanking
jest w jakim¶ glosariuszu, ale nie w tym kontek¶cie

Kontekst: nasz ulubiony fotometr paskowo/płytkowy :)

b.) Convenience features include automatic blanking options and the ability to indicate the locations of positive and negative controls and to enter control acceptance criteria for automatic comparisons, to select positive and negative interpretations based on concentration value, and to edit out discrepant duplicates with automatic re-read and recalculation.
Piotr Bienkowski
Poland
Polish translation:automatyczne opcje tła/ślepej próby
Explanation:
Moze tu chodzic zarowno o pomiar absorbancji tła lub ślepej próby jak i pozniejsze jej odjecie od absorbancji probki wlasciwej.


Tak jest przynajmniej w spektrofotometrii, z która mialam do czynienia przez 10 lat.
Wciska sie po prostu przycisk "blank" i dokonuje sie pomiar absorbancji tla (dowolna wlozona probka, np. to co w kiuwecie z probka bez wlasciwego skladnika lub po prostu powietrze) w calym wyznaczonym zakresie dlugosci fali. Nastepnie wklada sie wlasciwa probke i wynik dostaje sie z odjeta absorbancja tla/slepej proby.

Kazdy nowy spektofotometr automatycznie odejmuje absorbancje tla/ślepej próby.


"Blank test" to w chemii zawsze "slepa proba" (kazdy slownik nauk.-tech.)


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-12 19:24:35 (GMT)
--------------------------------------------------

W zasadzie mozna napisac \"automatyczna kalibracja\", ale pod warunkiem, ze dalej w tekscie nie ma mowy o kalibracji innego typu. W chemii kalibracja kojarzy sie z \"krzywa kalibracyjna\" (ktora tez wyznacza sie w spektofotometrii), a to zupelnie co innego.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-12 19:24:38 (GMT)
--------------------------------------------------

W zasadzie mozna napisac \"automatyczna kalibracja\", ale pod warunkiem, ze dalej w tekscie nie ma mowy o kalibracji innego typu. W chemii kalibracja kojarzy sie z \"krzywa kalibracyjna\" (ktora tez wyznacza sie w spektofotometrii), a to zupelnie co innego.
Selected response from:

Barbara Piela
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4automatyczne opcje tła/ślepej próby
Barbara Piela
3zerowanie
PAS
3resetowanie
Andrzej Lejman
3wygaszanie
Maciej Andrzejczak


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wygaszanie


Explanation:
.

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4026

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
resetowanie


Explanation:
???

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zerowanie


Explanation:
(wprowadzonych wartości)

PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1277

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
automatyczne opcje tła/ślepej próby


Explanation:
Moze tu chodzic zarowno o pomiar absorbancji tła lub ślepej próby jak i pozniejsze jej odjecie od absorbancji probki wlasciwej.


Tak jest przynajmniej w spektrofotometrii, z która mialam do czynienia przez 10 lat.
Wciska sie po prostu przycisk "blank" i dokonuje sie pomiar absorbancji tla (dowolna wlozona probka, np. to co w kiuwecie z probka bez wlasciwego skladnika lub po prostu powietrze) w calym wyznaczonym zakresie dlugosci fali. Nastepnie wklada sie wlasciwa probke i wynik dostaje sie z odjeta absorbancja tla/slepej proby.

Kazdy nowy spektofotometr automatycznie odejmuje absorbancje tla/ślepej próby.


"Blank test" to w chemii zawsze "slepa proba" (kazdy slownik nauk.-tech.)


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-12 19:24:35 (GMT)
--------------------------------------------------

W zasadzie mozna napisac \"automatyczna kalibracja\", ale pod warunkiem, ze dalej w tekscie nie ma mowy o kalibracji innego typu. W chemii kalibracja kojarzy sie z \"krzywa kalibracyjna\" (ktora tez wyznacza sie w spektofotometrii), a to zupelnie co innego.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-12 19:24:38 (GMT)
--------------------------------------------------

W zasadzie mozna napisac \"automatyczna kalibracja\", ale pod warunkiem, ze dalej w tekscie nie ma mowy o kalibracji innego typu. W chemii kalibracja kojarzy sie z \"krzywa kalibracyjna\" (ktora tez wyznacza sie w spektofotometrii), a to zupelnie co innego.

Barbara Piela
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 830
Grading comment
Dziękuję