KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

ball screw pitch

Polish translation: skok gwintu łożyska śrubowego kulkowego


09:18 Nov 13, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: ball screw pitch
no context
Paulina Koperska
Polish translation:skok gwintu łożyska śrubowego kulkowego
Explanation:
ball screw to element takiego łożyska, stosowanego najczęściej w mechanizmach wykonawczych.

Ilustracje w linkach.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skok gwintu łożyska śrubowego kulkowego
Andrzej Lejman
4 -1skok gwintu śruby z nakrętką kulkowąxxxkgas


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
skok gwintu śruby z nakrętką kulkową


Explanation:
Opis na stronie http://www.pracownia.zsz.tuchola.pl/gwinty.htm.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-13 10:52:55 (GMT)
--------------------------------------------------

Rzeczywiście słownik nie ma racji. Po niemiecku to się nazywa \"Gewindespindel\", czyli po prostu \"wałek z gwintem\" albo \"długa śruba\" (pociągowa). Patrz http://www.nookindustries.com/ball/BallGlossary.cfm.
Ball screw pitch zatem to \"skok wałka z gwintem\" albo \"skok długiej śruby\".

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-13 10:55:58 (GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście skok gwintu!

xxxkgas
PRO pts in pair: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: Śruba z nakrętką kulkową? Tak jest rzeczywiście w słowniku, ale w słownikach są różne rzeczy.
15 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skok gwintu łożyska śrubowego kulkowego


Explanation:
ball screw to element takiego łożyska, stosowanego najczęściej w mechanizmach wykonawczych.

Ilustracje w linkach.


    Reference: http://www.osgtool.com/product/rolling3.asp
    Reference: http://www.brigarelectronics.com/Merchant2/merchant.mv?Scree...
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Dziękuję!